A_jacobsen Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Hei, da er utstyr fikset og maten kjøpes i helgen. skal ut på min første tur "In to the wild" Turen begynner i Hønefoss. dag 1 Hønefoss - vest/ådalselva ringmoen skole(nederst i Sperillen) 25 km (tar kanskje buss et lite stykke opp fra Hønefoss) Dag 2 ringmoen skole - ringerud - vikerfjell 20-25 km Dag 3/4 Vikerfjell - Gulsvik (Øverst i Krøderen Dag 4 og 5 Gulsvik - Ørgenvika - hønefoss 55km Er i god form så regner med å få gått en del! Ønsker å gå så mye som mulig midt i skogen/fjellet. Ca 20-25 km per dag burde vel gå greit? Noen synspunkter/tips til ruta? Anbefalinger til alternativer i nærheten? takk på forhånd. Andreas Siter
Johan2000 Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Hei, da er utstyr fikset og maten kjøpes i helgen. skal ut på min første tur "In to the wild" Turen begynner i Hønefoss. dag 1 Hønefoss - vest/ådalselva ringmoen skole(nederst i Sperillen) 25 km (tar kanskje buss et lite stykke opp fra Hønefoss) Dag 2 ringmoen skole - ringerud - vikerfjell 20-25 km Dag 3/4 Vikerfjell - Gulsvik (Øverst i Krøderen Dag 4 og 5 Gulsvik - Ørgenvika - hønefoss 55km Er i god form så regner med å få gått en del! Ønsker å gå så mye som mulig midt i skogen/fjellet. Ca 20-25 km per dag burde vel gå greit? Noen synspunkter/tips til ruta? Anbefalinger til alternativer i nærheten? takk på forhånd. Andreas 20-25 km/dag går väl an om det inte är för mycket upp och ned och om packningen inte är för tung. Fördelen med turen är ju att om det går för tungt och blir för jobbigt så kan du ju bryta och ta bussen tillbaka... Siter
A_jacobsen Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Skrevet 7. juni 2015 Tok det ned til 15 km pr dag, hele meningen er jo at turen skal nytes? Hvordan er det med mygg nå? Noen som vet? 1 Siter
REs Skrevet 7. juni 2015 Skrevet 7. juni 2015 Kanskje litt tidlig for myggen enda, men flåtten er aktiv nesten hele året. Jeg pleier å beregne ca. 3 km pr time når jeg går på fjellet med sekk og så kan du legge til eller trekke fra litt ettersom terrenget er vanskelig eller lett. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.