blured Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Hei. Har en sekk der 1/5 (15-20 cm) av "kanalen" for snøringen på sekken har raknet. Noen som har tips for hvordan lappe sammen dette? Det første som slo meg var noe ala Aquasure, men vet ikke hvor godt lim fungerer på nylon. Siter
Barskekarsten Skrevet 4. juni 2015 Skrevet 4. juni 2015 Symaskin. Det ser ikke så tykt ut så det burde funke med den vanlige hjemme maskina. Eventuelt kan du snakke med en skomaker. Siter
+PTG Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 Ville sydd langs kanten, helst med brett på sømmen for å unngå at trådene glir ut igjen. Deretter gnir du aquasure over sømmen, få å binde tråd/stoff sammen. Da bør det holde lengre enn sekken. Jeg lapper alt mulig rart med enkle kastesting og bruker Casco Liquisole (type skomakerlim) til slutt. Det holder seg fleksibelt i kulde, er mykt, tetter og binder det meste av nylon/stoff. Har brukt dette på telt, spruttrekk til kajakk, flere bukser etter stegjernhull, på jakkearmer, når borrelåser har falt av osv.. 1 Siter
elgen Skrevet 10. juni 2015 Skrevet 10. juni 2015 hei Den type nylon stoff har veldig lett ved å skli ut, hvis sydd for tett ved kanten. Så jeg tilslutter meg PTG. Det er nok enklest å sy for hånd. Det pleier å være vanskelig å få sekk og kanter mm. plassert i symaskinen så det kan manøvreres. Det er viktigere at det blir sterkt og holdbart enn fint! Hilsen Elgen Siter
blured Skrevet 10. juni 2015 Forfatter Skrevet 10. juni 2015 Takk for info! Skal sjekke ut Liqui Sole, 100 kroner billigere enn Aquasure var det også..! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.