inreds Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 hei! jeg driver å planlegger en ukes fjelltur i starten av juli. i utgangspunktet var planen å gå over hardangervidda, men nå ser det ut som snøforholdene gjør denne turen vanskelig. det er jo heller ikke så trivelige å traske rundt i gjørme og vann... så mitt spørsmål er, hva er gode alternativer til hardangervidda? ønsket er en ukes tur med telt. kan gjerne gå innom noen turisthytter, men det er ikke noe must. mvh. inreds Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsdx Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Når snøsmeltingen først starter skikkelig går det ofte fort. Så kan godt hende det er fint på store deler av vidda i juli. Det blir fortere bart på Østvidda enn vestover, så om du planlegger å gå fra for eksempel Haugastøl til Rjukan bør du være ganske trygg. Og der snøen ligger kan den ofte være OK å gå på. Generelt er det større fare for snø jo lenger vest du kommer. Rondane og områdene sørover mot Lillehammer er garantert snøfritt første uken i juli. Samme gjelder Femundsmarka. Du kan også vurdere Imingfjell og Blefjell. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Når snøsmeltingen først starter skikkelig går det ofte fort. Jeg har opplevd å ha omtrent full vinter en helg, og omtrent sommer neste. Det forsvant over 50 cm snø, men elvene var store... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turlyst Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg hadde lagt turen til østlige fjellstrøk hvor det er mye mindre snø. Snøen på Hardangervidda øst er trolig så godt som borte når du skal reise, men det vil være bra vått mange steder (myr og gjørme, i tillegg til store bekker og elver). Blomstring etc. er også sent ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.