Christopher78 Skrevet 1. juni 2015 Skrevet 1. juni 2015 Hei! En kamerat og jeg planlegger kanotur fra Bagn til Nes om noen uker. Er det noen som har erfaringer/tips? Jeg har lest at vannet i Begna ikke er drikkbart, stemmer det? Vi tenkte å begynne fredag kveld og ende i Nes søndag, og jeg regner med at vi har satt av nok tid? Er det noen som har padlet der i 2015? Hva med vannstand og stryk? Ale tips mottas med takk. Mvh Christoher 1 Siter
Lompa Skrevet 1. juni 2015 Skrevet 1. juni 2015 Hei Vannet i Begna er godt som gull, bare å drikke. Men kommer du midt i flommen så kan det følge med litt av hvert, så da går kvaliteten ned. Tiden dere har avsatt bør være rikelig. Jeg vil tippe det er mulig å gjøre turen på en dag om man padler på skikkelig. Men dere har jo tid til å stoppe og fiske. Bra med fisk i Begna. Blir dere ferdig litt for tidlig, kan dere kjøre ned forbi Sperillen og padle et stykke til nedover mot Hønefoss. Det er et fint stykke elv. Når det gjelder flom, så har temperaturen vært så lav i fjellet at det ligger mye snø igjen. Ingen vet når flommen kommer, men den kan bli kraftig.. -Og da er det ikke tiden å ta denne turen. Siter
Christopher78 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Skrevet 1. juni 2015 Takk for svar! Ja, vi ligger litt på været, regn kan vi alltids klare, men flom blir nok litt i overkant. Fiskestang skal med og det er deilig med nok tid. Christopher Siter
Christopher78 Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Skrevet 12. juli 2016 Ja, det ble tur og den ble meget fin: 2 Siter
Per Fredrik Skrevet 12. juli 2016 Skrevet 12. juli 2016 Makaløst, dette bør jeg nok ikke prøve på ennå med Ally 13,7 som jeg har, men lærerikt å se dette. Flott film Siter
knutis Skrevet 12. juli 2016 Skrevet 12. juli 2016 Artig gjenysn med ei fin elv jeg padla for mange år siden. Kan anbefale dere Grimsa om dere ikke har prøvd den! Og et tips til alle som padler elv; knestående er utrolig mye stødigere enn å sitte på baken. Siter
Christopher78 Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Skrevet 13. juli 2016 Grimsa har jeg aldri hørt om, men ser på kartet at der er det muligheter for kanotur. Hvor starter og slutter man? Kanskje greit med 2 biler, få bussmuligheter mtp å hente bilen etter turen? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.