torjus44 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Heisann Er det noen som vet hvordan snøforholdene i Rosendal er nå? Er det gode muligheter for å stå på ski fortsatt? Planlegger en tur i starten av juni (fom 6. juni). Torjus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenh Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei, Jeg tok dette bilde 20.mai, fjellet er Gygrastolen. Snøgrensen den gang ser ut til å ha vært rund 600m. Mulig jeg finner ut mer i helgen om forholdene. Skal oppdatere hvis jeg kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torjus44 Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Så bra ut, det blir fort skikjøring da! Tusen takk for svar, setter stor pris på en oppdatering hvis du får til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenh Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Fikk ikke brukt skiene denne helgen pga heller skralt vær, men fikk et ganske godt inntrykk av snømengdene. De er enorme for årstiden Så ut som det kom en god dose nysnø i helgen. Snøgrensen i de ikke solvendte sidene ligger omlag på tregrensen, ca 650-700. Var inne i Blådalen, der er det dessverre ikke brøytet, det går å kjøre til hyttegrenden på staffivatnet/jamtelandsvatn. Derfra er det mye snøklatter i vegen, så ut som en del av og på med ski. Noen bilder. 1) Fra Malmangernutn mot Bjørndalen, kom ned i Bjørndalen i slutten av april i fjor, da var det mindre snø 2) Geitadalstind og Ulvanosa i Uskedalen 3) Melderskin og Juklavasskruna fra fergen. 4) Gygrastolen Ser ut som om skisesongen varer en stund til 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torjus44 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Takk igjen, kjempemessig med fersk info om snøforhold! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge G Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Er det noen som har noe oppdatert info. rundt rosendal pr.dd.? Er det muligheter for fotturer i fjellene rundt der nå? Tips til fine ruter på 5-10 timer som ikke krever klatreutstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenh Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Det er en uke siden jeg var der nå. I Blådalen var det skiføre fra 500-600 avhengig av hvilken side man var på. Malmangernuten har vært så og si snøfri en god stund. Jeg har sett bilder fra folk som går til fots på Melderskin, der er det mye snø. Geitadalastind og Ulvanosa er fortsatt veldig hvite, truger eller ski er sannsynligvis og anbefale. Kanskje ikke så lett og se på avstand, men det er 2 bilder fra Blådalen forrige helg i instagram feed-en min: https://instagram.com/espenhaag/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
josteink Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Sjekk: http://www.friflyt.no/Ski/Straalende-skiforhold-i-Rosendalsalpene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenh Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Her er et bilde fra idag, tatt fra andre siden av Hardangerfjorden. Fjellene fra venstre: Gygrastolen,Hestbottpynten (tror jeg), Juklavasskruna, Bjørndalstinder,Laurdalstind, Omnetind og Melderskin. MYYYYE snø i fjellet 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.