+TomasF Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Hva bruker dere å ta med av ingredienser til ørreten? Siter
iggymoto Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Charlottløk, smør, salt og kanskje en pose potetmos Siter
Peter F. Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Løk, mais, chilli, hvitløk, salt , pepper, potetmos. De seks første går i buken med folie rundt deretter på bålglørene i 10 min på hver side. Ellers så er jo ørret på brød med litt majones og noen dråper sitron vanvittig godt 1 Siter
Friluftsnoob Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 mel, salt, pepper og smør. Kanskje vårløk, og ris. Siter
graham Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Rømme, type seter, i usunne mengder. Potetmos hvis det er nødvendig for å bli mett. Skylles ned med øl. 2 Siter
Hardy Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Varmrøkt ørret (einerøkt i ABU-røken) med sennepen Maille au Miel og ris attåt er et herremåltid på tur! Siter
Anti Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Tja.. det jeg har? I forrige uke ble det med ris og bretagne kyllingsaus med ekstra chili - funket utmerket, selv om det ikke er en kombinasjon jeg ville kommet på hjemme på kjøkkenet. Siter
Lindap Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Vi har alltid med en pose med Lofot fiskesuppe. Når den er stappfull med fisk, blir det et måltid til 2. Noen ganger har vi hatt med sojasaus og wasabipulver. Blandet det i en kopp og dyppet smale strinler fersk ørret med rødt kjøtt i det. Aluminiumfolje eller en røykpose er også veldig kjekt å ta med. Ta med fiskekrydder. Jeg husker fortsatt en røye fra Finnmark, smørt inn med krydder fra et glass med fiskekrydder fra "chef" eller noe, stekt i aluniniumsfolje. Det var muligens den beste fisken jeg har spist i mitt liv. Nå med mine eksperimenter på hjemmelaget turmat, har jeg laget paella. Det er ikke prøvd ut enda. Men jeg har tørket erter, paprika og tilsatt buljong og safran og ris. Er spent på å prøve den ut... For mange år siden tok vi med en fersk pakke paella ris med krydder fra butikken. Det finnes antagelig fortsatt. Siter
Lindap Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Hvis du vil ha litt stas, så selger polet hvitvin på plastflaske... Siter
friluftsloffern Skrevet 27. mai 2015 Skrevet 27. mai 2015 Potet/mos ved siden og rød løk og urtesalt fremhever smaken i ørreten. Mye smør i stekinga så den blir feit og god. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.