ahphoto Skrevet 20. mai 2015 Skrevet 20. mai 2015 Hei folkens! Jeg er på jakt etter de mest spektakulære fjellene i landet rent visuelt sett. Dette blir ellevill synsing, men jeg er på jakt etter så mange "crazy" fjell som mulig. Det er tenkt som del av et ambisiøst og omfattende fotoprosjekt. Obskure bortgjemte og oversette fjell er særlig velkomne Tips mottas med stor takk... Siter
Heriks Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Kanskje ikke crazy, eller særlig spektakulært, obskurt eller veldig bortgjemt men visuelt har jeg veldig sansen for Dønnamann 1 Siter
Mørkeblå Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Må vel være ''Stetinden'' Men det fjellet er jo allerede fotografert fra alle mulige vinkler som absolutt finnes.. FB Stetind-gruppe Ellers ville jeg sett på Senja og Lofoten. Liker ''Sovende Soldat'' / Blåtinden Siter
SteinarL Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Ved Alstahaug Prestegard finnes at se Syv Søstre som fletter sine lokker i sne Syv Damer og alle så hvite (Petter Dass) 3 Siter
Larsdx Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Som flere er inne på er Helgelandskysten et ganske åpenbart valg. Sikkert mye fint lenger nord også. Siter
Timmey78 Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Trollveggen er jo lekker og massiv, men ikoniske Træna er noe som rører meg:) 3 Siter
TL Skrevet 12. juni 2015 Skrevet 12. juni 2015 Mange "skulpturfjell" langs Helgelandskysten, som flere allerede har nevnt. Her er flere: Hestmannen (Bilde hentet fra peakbook.org) 571 moh. Inngår i sagnet om Nordlandsfjellene Råest er profilen sett fra sørøst eller nordvest Træna (Bilde hentet fra earrangement.no) Trænstaven (t.h.) 338 moh. Går merket sti rundt fjellene på øya Sanna Flere store hellere (bl.a. Kirkehelleren) Lovund (Bilde hentet fra utioyan.no) 623 moh. Fuglefjell med hundretusener av hekkende lunde (lundefugl) Rødøyløva (Bilde hentet fra panoramo.com) 443 moh. Flere små sandstrender rett nedenfor flågene Torghatten (Bilder hentet fra ut.no og nordnorge.com) 258 moh. Fjellet med hull i inngår i sagnet om Nordlandsfjellene Dimensjonene på hullet er: lengde: 160 m / høyde: 35 m / bredde: 20 m Når det gjelder sistnevnte fjell, Torghatten, så var jeg til stede under en minnerik konsert inne i hullet, der kopier av bronselurer fra bronsealderen ble spilt på, under den småskala Pund Hatten-festivalen. Veldig spesielt. 2 Siter
LeneG Skrevet 12. juni 2015 Skrevet 12. juni 2015 Klettane på Værlandet - små fjell, veldig kule, mange moglege vinklingar Lihesten/Gygrekjeften/Risnesnipa - flott fjellmassiv i Hyllestad Hornelen i Bremanger 1 Siter
SteinarL Skrevet 13. juni 2015 Skrevet 13. juni 2015 Det dukket opp et artig bilde av Søstrene fra en uvant vinkel, men dere tåler vel å se de vakre 7 en gang til? 1 Siter
Joker Skrevet 14. juni 2015 Skrevet 14. juni 2015 Okshornan på Senja er kanskje ikke helt ukjent, men de er nå et fantastisk syn. 2 Siter
Snøfrost Skrevet 19. juni 2015 Skrevet 19. juni 2015 Gaustatoppen er et av de fineste fjellene i landet synes jeg personlig. Spesielt når snøen fortsatt ligger på toppen mens det er bart rundt (slik som nå). Dette bildet er lånt av ut.no da mine egne er på en ekstern harddisk en plass. Bildet er tatt fra Gaustaområdet. Siter
finnjpedersen Skrevet 19. juni 2015 Skrevet 19. juni 2015 Efjorden og Tysfjorden (nordland) har mange fjell å by på. Stetind ligger i samme område. Siter
Lar5 Skrevet 14. juli 2015 Skrevet 14. juli 2015 Muen, oppdaga jeg, at er veldig symmetrisk og fin. Hehe Siter
FotOlePW Skrevet 15. juli 2015 Skrevet 15. juli 2015 Ta deg en tur opp på Litjefjell i Romsdalen. Der ser en rett over på Trollveggen, får da Romsdalshorn til venstre, Vengetind bak og Åndalsnes til høyre. Vengetind var veldig mektig i snøføyka. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.