Erik Haaland Skrevet 15. mai 2015 Skrevet 15. mai 2015 Dette ble en av de fineste turene på en stund, selv om dette ikke er en av de letteste turene jeg har tatt. Med 800 høydemeter stigning og 15km trasking, hvor flere partier var med myrete underlag og det fremdeles lå noe snø, så hjalp det godt på at været viste seg fra sin beste side. Jeg anbefaler de som ikke vil gå så langt å ta turen opp/ned fra Frafjord camping istedenfor å gå hele veien rundt og ned til Molaug og så tilbake til Frafjord. Gjør du som meg og går hele rundturen tar det ca. 8 timer med stopp underveis - husk å ha iskald cola klar i bilen og sett deg på brygga ved campingen og nyt livet! God tur! Link til turen på Ut.no Frafjord Opp til høyre her går det bratt oppover 800 høydemeter til toppen Indra Ørestøbekkens utløp Vestover mot Urdnes Noen uker til ja før det er modent her Ikke noe byggestans til tross for helligdag her Ned mot Frafjord og campingen Dybingvannet - perfekt å ta lunsj ved Frafjordhatten oppe til høyre Valevatnet Snart på toppen nå Mot Hålandsstølen nede til venstre Fornastøls - og Stølsvatnet ved Hålandsstølen På vei ned Norddalen til Molaug Gjennom Frafjord tilbake til start 7 Siter
kav Skrevet 16. mai 2015 Skrevet 16. mai 2015 Hei, flott rapport og flotte bilder. Er det så vått at det blir sørpete å telte, rundt opp mot toppen altså? Siter
Erik Haaland Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Skrevet 16. mai 2015 Takk! Ja du burde vente noen uker til med dette, men det kan hende du finner noen tørre plasser. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.