Eikenes Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 @Ståle Sæther Kan du ikke porsjonspakke i zip-poser selv, da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Noen som har funnet tørket tomat pulver og tørket løk pulver? Soltørkede tomater er det over alt, men de blir det ikke så mye pastasaus av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Noen som har funnet tørket tomat pulver og tørket løk pulver? Soltørkede tomater er det over alt, men de blir det ikke så mye pastasaus av. Løkpulver har jeg i et glass på kjøkkenet. Ble den gangen solgt i godtsorterte krydderavdelinger, kanskje i innvandringerbutikker. Ellers kan du prøve å kjøre en pakke tørket løk i kjøkkenmaskinet til det blir pulver. Tørket tomat trenger ikke å bli pulverisert. Jeg har nettopp tørket et glass tomatsaus på et brett og det blr en sammenhengende fleksibel plate tomat. Det løste perfekt opp på tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Noen som har funnet tørket tomat pulver og tørket løk pulver? Soltørkede tomater er det over alt, men de blir det ikke så mye pastasaus av. Løkpulver fås på krydderglass i matvarebutikken. Det er ikke det samme som tørket løk men i mangel av noe annet kan det brukes. Jeg har ikke funnet tomatpulver men Toro spagettisaus på pose kan brukes hvis det er pastasaus du skal lage (men den er ikke billig). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Målet var å ungå Toro tomat-"et eller annet" og lage noe som smaker bedre. Jeg er ikke så interessert at jeg tørker ting selv, men kjøpe pulver og blande kunne jeg gidde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 En ingrediens jeg glemte å skrive i starten av tråden er kokosmelkpulver. Det har jeg funnet i flere butikker som selger Asiatiske matvarer. Sammen med Santa Maria Green Curry Spice Mix (eller Paneng Red Curry Spice Mix) og tørket kjøtt smaker det nesten som i Thailand! Veldig bra vekt/kaloriforhold. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ståle Sæther Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 @Ståle Sæther Kan du ikke porsjonspakke i zip-poser selv, da? Enklere å kjøpe ferdig pakket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eikenes Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Enklere å kjøpe ferdig pakket? Klart det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Enklere å kjøpe ferdig pakket? Kun dersom det er _mogleg_ å kjøpe ferdig pakka. Men eg er likevel ikkje heilt enig. Ferdig pakka vil aldri vera like fleksibelt. Når det er ferdig pakka, er ein prisgjeve pakkestorleiken pakkaren har bestemt seg for. Det vil som oftast vera litt for stor for enkelte og litt for lite for andre. Sjølv har eg slikt i ein liten plastboks med skrulokk. Då kan eg bruke akkurat passe mykje avhengig av formålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meliis Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Iherb.com har mye snacks, tomatpulver, ostepulver, eggepulver etc etc. Bestilt derfra før, rimelig frakt og tålig kjapp levering. feks. http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Powdered-Tomato-16-oz-453-g/31135#p=2&cid=2992&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=tomato&rc=226&sr=null&ic=35 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det slår meg at det er et vakum på det norske turmarkedet når det kommer til valgfrihet og variasjon i turmat. Skulle være penger å tjene for diverse nettbutikker om de tilbydde mer turmat enn ferdigporsjoner fra real o.l. Personlig kunne jeg tenkt meg mer "porsjonspakker" tørrmelk. Eggepulver har jeg aldri funnet i norske butikker men det ville jo helt klart vært aktuelt å ha med på lengre turer. For alt jeg vet er det ikke eggepulver i Norge fordi det er livsfarlig, ikke godkjent eller skyhøyt avgiftsbelagt for å beskytte norsk produksjon el. likn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zombiecat Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Nå har jeg prøvd å lage eggepulver. Det gikk veldig greit, men når jeg skulle lage eggerøre av det så ble den litt rar i konsistensen. Er det normalt? Litt sånn i bittesmå biter.Smakte greit da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Arvid Hagen Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Det slår meg at det er et vakum på det norske turmarkedet når det kommer til valgfrihet og variasjon i turmat. Skulle være penger å tjene for diverse nettbutikker om de tilbydde mer turmat enn ferdigporsjoner fra real o.l. Personlig kunne jeg tenkt meg mer "porsjonspakker" tørrmelk. Eggepulver har jeg aldri funnet i norske butikker men det ville jo helt klart vært aktuelt å ha med på lengre turer. Gjelder vel ikke bare turmat, men all mat, med mindre man bor i oslogryta, forferdelig dårlig utvalg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 15. juni 2015 Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg rører sammen eggene og heller det på flaske. Funker nydelig om man ikke skal være borte alt for lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Jeg rører sammen eggene og heller det på flaske. Funker nydelig om man ikke skal være borte alt for lenge. Tørker du det da til en stor klump i bunnen av flasken eller legger du flasken ned så det tørker som en lang pølse i flaskas lengde ? Er det ikke uansett vanskelig å få den tørkede eggemassen ut av flasken etterpå da ? Og hvordan posjonerer du det inn i bakeoppskrifter f eks hvor det ikke skal være eggehvite? "Tørkede ingredienser til turmat i butikken" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 16. juni 2015 Del Skrevet 16. juni 2015 Du må ikke glemme at jeg tørker flaska også.. Nei, jeg pleier ikke å tørke egg. Det blir ikke godt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.