Åshild Setvik Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 En slant portvin blir som regel med. Øl er jo også godt, men veier litt før mye. 1 Siter
sovelenge Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå for tiden fylles lommelerken med Kilchoman singel malt. Siter
Truant76 Skrevet 8. juni 2017 Skrevet 8. juni 2017 Stort sett er det Baileys som blir med meg på tur, blandes alltid i kaffe. Liker ikke serke saker og øl, som egentlig er favoritten, blir for tungt å bære. Hadde jeg bodd i Nederland hadde det blitt et annet valg, synes det passer mye bedre i skog og mark m.t.p sinnsstemning ol. Men det er en annen diskusjon... 5 Siter
ÅshildE Skrevet 18. juni 2017 Skrevet 18. juni 2017 Mulig jeg kommer til å bli buet ut av forumet nå, men her går det i fireball. "Whiskey" med chili og kanelsmak. Godt for seg selv, men også om man har med litt baileys. Lag kaffebaileys og ha i en skvett fireball - da er det jul i munnen. 1 Siter
Phoney Skrevet 19. juni 2017 Skrevet 19. juni 2017 For øyeblikket en halvflaske Jack Daniel's - kjøpt mest for flaskens skyld - når innholdet er borte så blir det påfyll med Laphroaig. Skal ikke se bort i fra at det kan havne noe annet fra Islay i den flaska etterhvert. Siter
Hermes Skrevet 19. juni 2017 Skrevet 19. juni 2017 Fikk en flaske av denne fra noen amerikanske venner fra Colorado. Er ikke den beste whiskyen jeg har smakt, men den gjør seg likevel fint på tur: Siter
Gittiamo Skrevet 19. juni 2017 Skrevet 19. juni 2017 Aldri prøvd japansk whisky på tur. Men fysøren så flinke disse japanerne er på å lage god whisky. Så det skal jeg vurdere å ta med en gang 1 Siter
Kimball Skrevet 27. juni 2017 Skrevet 27. juni 2017 Drikker vanligvis Tullamore eller Upper Ten, men fader det frister å prøve denne i Femundsmarka om ett par dager. 1 Siter
+tshansen Skrevet 28. juni 2017 Skrevet 28. juni 2017 Det er er alltid en whisky, men varierer litt på røkt/ikke røkt. For tiden er Ardberg stor favoritt, selv om Talisker Dark Storm også er høyt oppe på listen Siter
+rune1974 Skrevet 28. juni 2017 Skrevet 28. juni 2017 (endret) De sidste par ture, har det været Armensk cognag enten 10 eller 20 års der har været med. Er man til brady og cognag, bør man unde sig at smage en af de armenske De forskellige udgaver fra Ararat Endret 28. juni 2017 av rune1974 Indsatte link Siter
+Robinson Skrevet 30. juni 2017 Pålogget Skrevet 30. juni 2017 Den beste whiskyen er den du slumper til å ha i lerken på akkurat den turen. 5 Siter
Phoney Skrevet 3. august 2017 Skrevet 3. august 2017 Gittiamo skrev (På 19.6.2017 den 11.35): Aldri prøvd japansk whisky på tur. Men fysøren så flinke disse japanerne er på å lage god whisky. Så det skal jeg vurdere å ta med en gang Ekspander Husker du noe navn? Kjøpte en som er med nå, ikke sikker på om jeg liker den. Får drikke litt mer og se om den sniker seg innpå 😁 Siter
+Robinson Skrevet 4. august 2017 Pålogget Skrevet 4. august 2017 På neste tur , som begynner i morgen , skal jeg prøve noe nytt. Har kjøpt en cask strength Highland Park (57,8 %) i en halvflaske . Ved å fylle denne på lerka bærer jeg altså med meg mer whisky pr. gram en ellers. Når jeg i morgen kveld skal skjenke men liten i koppen, trenger jeg bare å fylle på en skvett med vann fra vannflasken min for at den skal ha passe styrke. Å drikke cask strength smaker vondt , men med litt vann er den god... 2 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Forøvrig så kan fint normal whisky blandes ut med vann også. Smaker fortreffelig med en klunk whisky i kaffekoppen f.eks. Siter
Gittiamo Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Phoney skrev (På 3.8.2017 den 22.54): Husker du noe navn? Kjøpte en som er med nå, ikke sikker på om jeg liker den. Får drikke litt mer og se om den sniker seg innpå 😁 Ekspander Husker ikke. Tror det kanskje er Nikka. Og vann i whiskyen? Hva skjer med det? Det skal jo ikke skje Siter
RoyN Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 (endret) Lite slår å jekke en boks med godt lyst øl etter vandring og ha slått opp telt eller hengekøye! Men disse godsakene blir jo tunge om man skal bære for flere dager så da er det kjekt med whisky og gjerne en smaksrik og røyka maltwhisky. På vinfronten så tilbyr jo portvin både ekstra smak, alkohyler og kalorier og er et realt kinderegg der altså. Endret 4. august 2017 av RoyN Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Gittiamo skrev (På 4.8.2017 den 14.01): Husker ikke. Tror det kanskje er Nikka. Og vann i whiskyen? Hva skjer med det? Det skal jo ikke skje Ekspander Det med å ikke blande whisky i vann eller andre ting er en misforstått greie her i norge altså. 😉 Siter
Gittiamo Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Tor-Erik-L-77 skrev (På 4.8.2017 den 18.16): Det med å ikke blande whisky i vann eller andre ting er en misforstått greie her i norge altså. 😉 Ekspander Kan først bekrefte at det var Nikka jeg synes var så god. Og når det kommer til vann i whiskyen, så er det jo ren smakssak, men endte nok en gang opp med å diskutere dette med min far i dag. Han er for vann i whiskyen. Jeg er imot å være enig med min far. Ergo ikke noe vann i whiskyen her 😂 2 Siter
RoyN Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Whisky som ikke er cask-strength er jo allerede blandet ned i prosent med vann, men samtidig som det kanskje frigjør aroma (hevder noen) så vannes jo også muligens smaken ut. Den brennende opplevelsen som høy alkoholprosent gir reduseres dog. 2 Siter
Phoney Skrevet 4. august 2017 Skrevet 4. august 2017 Hm, fikk plutselig lyst til å lese Raw Spirit igjen https://www.theguardian.com/books/2003/dec/06/travel.highereducation Siter
rwdf Skrevet 9. august 2017 Skrevet 9. august 2017 Det blir som regel en aquavit eller Gammel Dansk. Siter
foroll Skrevet 23. april 2018 Skrevet 23. april 2018 Hjemme går det i torvpreget skotsk whisky, men på tur går det billigere for seg. En skvett rimelig whisky i lommelerka, evt. en boks eller to Frydenlund fatøl på korte turer. En 0,5 L plastflaske whisky på på lengre turer, og kanskje en øl til første leirbålet. Siter
Nordover Skrevet 27. april 2018 Skrevet 27. april 2018 Hos meg og teltsamboer @Nordhauk går det som regel i en av følgende: Turakevitt, Vianvang, Frost (Kreklingsprit) eller en eller annen cognac. Minttu i kakaoen på vinteren går også ned. Når herremannen slår til med whisky av det røkte slaget så hender det at han får ferdelsforbud innenfor teltets fire vegger eller i nærheten av frøkna. Dette er selvfølgelig dårlig kompatibelt med det essensielle haillet som han behøver til sitt storfiske. Et sted må grensen gå når han drar med seg lukten av harsknet surmons og gammel blautmyr inn i heimen (Dovrefjell). 8 Siter
Kjell Iver Skrevet 27. april 2018 Skrevet 27. april 2018 Gittiamo skrev (På 19.6.2017 den 11.35): Aldri prøvd japansk whisky på tur. Men fysøren så flinke disse japanerne er på å lage god whisky. Så det skal jeg vurdere å ta med en gang Ekspander Jeg hadde en gang i tiden mye omgang med Suntory sin gode whisky. Den gangen syntes vi det var litt billig kopi men kunne absolutt tenkt meg å testet det igjen . De hadde en kul video på hjemmesiden sin - verdt å prøve på tur? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.