Halkatla Skrevet 30. april 2015 Skrevet 30. april 2015 Har lyst til å sy meg en anorakk og vurderer i utgangspunktet å bruke EtaProof (en type bomull som er vind- og vannavisende), men når man må bestille denne fra utlandet med frakt og toll og greier - og stoffet selv er ikke billig i utgangspunktet - blir det plutselig veldig dyrt, så jeg lurer på om det finnes noen billigere alternativer? Det behøver ikke å ha vannTETT, men noe som tåler en lett skur uten å bli gjennombløtt hadde vært fint. Vil heller ha noe som puster bra men som ikke er helt plastposetett. Siter
Tomasnl Skrevet 30. april 2015 Skrevet 30. april 2015 Lyngør Seilmakerverksted har, og selger Egyptisk bomull. http://www.lyngorseil.no/ Jeg bhar brukt det til vindvotter og tipi, har planer om en anorakk og, så stoffet skulle funke. Har du mønster? Lykke til. Ps. om du ser den øverste tråden i "gjør det selv" finner du masse gode lenker til diystoff 1 Siter
Allan Petersen Skrevet 2. juli 2015 Skrevet 2. juli 2015 prøv:" extremtextil.de" Tysk e-butik som har mange interessant tekstiler til egenfabrikation Jeg har syet flere anorakker i Ventile, ægyptisk bomuld og kraftig Goretex. Jeg foretrækker Goretex da den "puster" bedst og vejer mindst. du kan også søge efter det engelske produkt: Ventile, men det er ret dyrt. god fornøjelse med venlig hilsen Allan Haagen Petersen allanpeterzen@mail.dk Siter
steino2 Skrevet 2. juli 2015 Skrevet 2. juli 2015 Har endel meter Ventile, usikker på type, men det er middels tykkelse(imellom militær og lettvekt) Farge mørk grantre grønn. Siter
Allan Petersen Skrevet 2. juli 2015 Skrevet 2. juli 2015 hej Steino det er sikkert OK, det Ventile- stof du har. hvis du vil have det helt vandtæt må du sy det i 2 lag ligesom Spitfirepiloternes flyverdragt under ww2. de kunne holde vandet ude i 1-2 timer hvis de landede i den engelske kanal. Ventile bliver ret stift når det bliver vådt og bomulden "lukker" sig og den er ikke hurtigttørrende. jeg har hørt at den kan blive helt stiv i frostvejr, hvis den er våd. Bortset fra det er det noget fint tekstil. venlig hilsen Allan 1 Siter
afe Skrevet 2. juli 2015 Skrevet 2. juli 2015 Allan Petersen skrev (På 2.7.2015 den 16.30): jeg har hørt at den kan blive helt stiv i frostvejr, hvis den er våd. Det gjeld alle tekstil som har evna å bli våt. 1 Siter
Halkatla Skrevet 22. september 2015 Forfatter Skrevet 22. september 2015 Er vanlig poplin ok å bruke? Synes Ventile blir litt vel dyrt i første omgang Siter
Allan Petersen Skrevet 22. september 2015 Skrevet 22. september 2015 hej Skognisse Jeg har haft flere anorakker i poplin fra fjellræven som jeg selv impregnerede mod regn. du kan sagtens bruge poplin hvis du ikke venter at det er regntæt i kraftig regn. med venlig hilsen Allan Petersen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.