+Walle Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Leste denne artikkelen og lurte litt på hvilket telt de har. Noen som vet? Siter
Arntrooney Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Tror det er forgjengeren til Svalbard. Husker ikke hva det heter. Siter
Fjellbokken Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Ser ut som det kan være forgjengeren til Svalbard eller kanskje helst forgjengeren eller av de tidlige utgavene av Trollspiret 2. Teltet må være mange år. Siter
Tomasnl Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Forgjengeren til Svalbard hette Alpa Mayo Camp 3. Ser ut som det som er avbildet, Suverent telt Siter
+Walle Skrevet 27. april 2015 Forfatter Skrevet 27. april 2015 Takker og bukker. Som seg hør og bør måtte jeg google litt og fant bla disse to sidene der det er skrevet litt om teltene http://smaavoll.blogspot.no/2011/09/exped-orion-extrem-telt-til-kajakkbruk.html http://www.helsport.no/1988-muztangata Siter
Bamsemums Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Jeg har Alpa Mayo Camp 3. Og ja, det kan se ut som det er Alpa Mayo Camp 3 som er avbildet. Solid og romslig telt. Både kuppel og tunneltelt på en gang. Kuppel over "bodelen", tunnel over forteltet/hovedinngangen. Siter
i72 Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 På 27.4.2015 den 22.42, Bamsemums skrev: Jeg har Alpa Mayo Camp 3. Og ja, det kan se ut som det er Alpa Mayo Camp 3 som er avbildet. Solid og romslig telt. Både kuppel og tunneltelt på en gang. Kuppel over "bodelen", tunnel over forteltet/hovedinngangen. Har akkurat skaffa dette teltet. Kjenner du til svakheter med det? Tålar det i utgangspunktet skikkelig dårlig vær, eller er nyare modellar fra Helsport langt bedre? Er siste modell produsert i Norge eg har fått meg (96-97 modell). Siter
Bamsemums Skrevet 24. februar 2017 Skrevet 24. februar 2017 (endret) >>Kjenner du til svakheter med det? Har ikke opplevd noen svakheter. Enste ulempe jeg har funnet , hvis en ser bort fra vekten, er at jeg av og til kan slite litt med å få inn siste cm av stengene. Mulig jeg burde sage av en cm eller to. >>Tålar det i utgangspunktet skikkelig dårlig vær, eller er nyare modellar fra Helsport langt bedre? Jeg har bl.a. brukt mitt 3 uker i strekk på Island, og har dermed opplevd en smule vind, uten spesielle problemer. Kjenner ikke tilsvarende ny modell. Endret 24. februar 2017 av Bamsemums Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.