fjellfoto Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Hei, har akkurat oppdatert min Garmin 62s for første gang. Jeg ser at triptelleren går av seg selv, selv om gpsen ligger helt i ro. Først gikk triptelleren til fler hundre meter, så nullstilte jeg triptelleren og nå har den gått 136 meter. Den stoppet der, så jeg nullstilte den, og nå er den begynt å "gå" igjen. Når jeg zoomer helt inn på kartet, ser jeg at posisjonen beveger seg hele tiden. Noen som vet hva som skjer? Siter
Arcticpeak Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Kanskje du er i Nepal? Fra spøk til alvor, det virker som om du befinner deg i ett område som gjør at akselerometrene blir påvirket. Prøv å ta med GPS'en til ett annet sted og se om det samme skjer der. 1 Siter
fjellfoto Skrevet 28. april 2015 Forfatter Skrevet 28. april 2015 Du har nok rett, satt ved en datamaskin og jeg tipper det var årsaken til at gps-en begynte å bevege seg hit og dit av seg selv. Jeg tok den bort fra dataen, og da roet den seg Takk for tips! Siter
+rhammervik Skrevet 28. april 2015 Skrevet 28. april 2015 Det samme skjer pga av at posisjonene ikke er helt nøyaktig. Når enheten ikke klarer å bestemme posisjonene helt nøyaktig vil den se på det som om den beveger seg. Derfor vil triptelleren gå og sporet ditt vil se ut som om du har bevegd deg på kartet. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.