Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk overta en 111C av en bekjent. Primusen er helt ubrukt og som ny. Eneste problemet er at pumpa ikke "tar", virker som om lærpakningen har tørket med årene.

Hva er beste remediet for å redde lærpakningen?

Annonse
Skrevet

Eg brukar motorolje. 1 dag eller to i olje, og så litt forsiktig tøying og bøying av læret.

Litt olje i ny og ne, vil halde læret i orden i lang tid.

Skrevet

Jeg har prøvd meg på vanlig maisolje, bare for å myke opp læret, så smurt inn med silikonfett fra Optimus/Primus. Pleier å funke greit.

Tror egentlig all olje generelt vil fungere bare du får myket opp og smurt læret. Som nevnt av afe, la den lærpakningen ligge nedsenket i valgt olje noen dager og gjerne tøy den litt så den ekspanderer utover og tetter inn mot pumperøret..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.