ThomasSW Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Fikk overta en 111C av en bekjent. Primusen er helt ubrukt og som ny. Eneste problemet er at pumpa ikke "tar", virker som om lærpakningen har tørket med årene. Hva er beste remediet for å redde lærpakningen? Siter
Gisle Uren Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Prøv å la den stå i parafin en stund. Da pleier den å svelle opp igjen. Siter
ThomasSW Skrevet 25. april 2015 Forfatter Skrevet 25. april 2015 Ok, ganske enkelt. Bør den smøres noe videre utover dette? Siter
afe Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Eg brukar motorolje. 1 dag eller to i olje, og så litt forsiktig tøying og bøying av læret. Litt olje i ny og ne, vil halde læret i orden i lang tid. Siter
ThomasSW Skrevet 25. april 2015 Forfatter Skrevet 25. april 2015 Motorolje, samme hva type? Har ikke parafin i hus, men mener å ha noe motorolje liggende.. Takk for input Siter
Kristian123 Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Jeg har prøvd meg på vanlig maisolje, bare for å myke opp læret, så smurt inn med silikonfett fra Optimus/Primus. Pleier å funke greit. Tror egentlig all olje generelt vil fungere bare du får myket opp og smurt læret. Som nevnt av afe, la den lærpakningen ligge nedsenket i valgt olje noen dager og gjerne tøy den litt så den ekspanderer utover og tetter inn mot pumperøret.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.