Eikenes Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Hei! Planlegger en litt lengre ekspedisjon. Planen er å starte i Larvik - gå over Skrim - ned til Kongsberg - Opp på fjellet og gå ca på høyde med Veggli - for så å vende vestover og krysse vidda i sin helhet helt til Odda. Noen som har gjort en lignende rute? Er mest spent på hvor lang tid det har tatt. 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Er vel T-merkede ruter nesten hele veien på den strekningen, så om du følger de kan du jo greit beregne 2-3 mil pr dag og mer om du er i veldig god form. Siter
josteink Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Synes 3 mil til dagen over mange dagar er i overkant mykje. I snitt går ein omtrent 3 km pr time i middels lettgått terreng, så du kan gå ut frå det. I tillegg bør du kanskje vurdera å legga inn eit par kviledagar, det er alltid godt å ha på lengre turar. Dette er jo litt avhengig av kvar enkelt men stemmer bra for mitt tempo. Du vil i tillegg passera svært gode fiskevatn på vestvidda, så litt fisking bør du kanskje vurdera. Siter
Eikenes Skrevet 27. april 2015 Forfatter Skrevet 27. april 2015 Uten å ha målt på cm på kartet, så har jeg grovt regnet tenkt å bruke ca 13-14 dager på selve gåingen.. Ca 8-9 timers vandring i 3 km/t per dag. Og så sette av 4-5 dager til hvile/fiske. Da blir det fisking på kveldene, itillegg til rene fiskedager:-) det bør vel være innafor. Siter
Oddbjørn Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Tegn inn ruten du har tenkt å gå på lommekjent.no så ser du fort hvor langt det blir og også antall høydemeter. Du havner vel rundt 400 km totalt, så 13-14 dager gåing er kanskje i minste laget om du ikke vil gå litt lengre dagsetapper. Siter
Eikenes Skrevet 27. april 2015 Forfatter Skrevet 27. april 2015 Mja. Hoderegningen svikta litt da, 400 km i 3 km/t med ti timers gåing blir ca 14 dager. Så hvis jeg setter av tre uker, så burde det gå Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.