Gå til innhold
  • Bli medlem

Kveldstur oppi Gudbrandsdalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må friste alle som kunne tenkt seg å bo litt nærmere høyfjellet :???:: Det ble en frisk kveldstur på Saukampen 1659 m.o.h. i Nord-Fron kommune i dag. Valgt lettest mulig rute innover nesten flate vidda, og de seks kilometerne gikk fort unna. Fra toppen kunne jeg nyte synet av 2000-metere på rekke og rad i Jotunheimen, Rondane og på Dovrefjell. Ikke noe snø i sikte ennå! Valgte joggeskoa i dag for å kunne sette opp farten litt på tilbakeveien, og fins det noe bedre enn å spurte av gårde over gress- og mosedekt fjellvidde med vinden som suser i ørene og sola som går ned og skaper magisk stemning...? Da føler jeg meg fri som fuglen :???::

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Skrevet

Veldig hyggelig å lese. Jeg får nesten litt Julia Andrews assosiasjoner av å lese innlegget :?: (for de uvitende: åpningsscenen i "Sound of Music"), selv om det nok var sangen og ikke fjellene som gjorde rollefiguren hoppende glad.

Ellers er nok de tilstøtende fjellområdene til Jotunheimen undervurderte. Kanskje ikke like majestetiske og høye som Jotunheimen, men desto frodigere, åpnere og med videre utsikter. Antageligvis kan man her i større grad oppleve områder uten stier og varder, i tillegg til å være snøfrie noen uker lengre. Er nok snart slutt på sesongen i Jotunheimen :?:

Skrevet

Line,

Høres fullstendig herlig ut. Tenk å bare kunne dra og se til Jotunheimen og løpe i lyngen etter jobb. Urettferdig!! :?:

Werdna,

Jeg er enig i at det er veldig mye flott natur i Norge som ligger utenfor Jotunheimen. Veldig mye. Norge er et rett og slett fantastisk hva natur angår :?:

Men at utsikten er så mye videre andre steder kan diskuteres. Jeg har mang en gang i Jotunheimen opplevd å se fra Rondane i nordøst til langt utover Sogn i nordvest, fra Lillehammertraktene i sørøst til Hemsedalsfjell og ofte enda lenger mot Telemark i sørvest/sør.

Ser vi på lista over videst utsikt i Norge har du antakelig rett likevel. Gausta er trolig på toppen, men jeg tror ikke f.eks. Galdhøpiggen og Surtningssui ligger langt bak.

Skrevet

:D

Isj.. Blir så klar for å flytte fra Oslo når jeg leser sånnt... Blir for min del ikke nok i lengden med bare fjell.. Så venter på at fremtidens teknologi skal bli min redning, og flytte Jotunheimen ned til Oslo :lol:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.