Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips om Valdres


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg vil med dette overrekke en offisiell takk til Linn Marie som føyer seg etter mine ønsker om flytting, og følger meg fra (nesten) vugge til grav. I motsetning til hva sosialiststaten er, er du velkommen til å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fire flotte år i Valdres, nærmere bestemt Skrautvål. Må si at det frembringer minner å se de flotte bildene fra Skaråsen admin har på sin andre side. Jeg bodde bare hundre meter fra løypenettet, kunne spenne på meg skiene utafor døra. :D

Folket i Valdres lærte jeg å kjenne som åpne og veldig hyggelige. Smilet lå der på lur bestandig. I løpet av disse årene ble det en del turer i Jotunheimen. Valdres anbefales ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valdres er eit svært triveleg stykke Austland. Øverst i dalføret mot vest, er landskapet dramatisk, fullt på høgde med Vestlandet. Eg tenkjer på Vangsmjøsi. Så er det så herleg med å dra over Tyin ut på vinteren, med snø- og is-dekt vatn, vakkert dandert med eit galleri av Jotuntindar i bakgrunnen. Elles finn ein perler som Slettefjellet og Bygdin, og det er mange andre vakre stader i Valdres.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kunne være fint å sjekke kosebuer ut i Valdres vinterfjellet!

Men det er litt vanskeleg å tolke snøkartet fra Met.no og de optimistiske snømeldingene fra skiinfo.

Åssen er egentligen snø- og føreforholdene i Gausdal Vestfjell - Valdres??

Nu Vestfjellet er døpt Huldreheimen treffer jeg vel huldrer i hyttene??

For å sikre meg og ikke uleilige for mye lokalt medbringer jeg selv huldre/kosedame! Hun skal også trekke pulken!

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

E såg at Tom og Julia var innom steder og jobbe i Valdres, og litt for tull nevnt Tom butikkarbeider.

Har man flytta til Valdres (eller andre bygdesamfunn i Norge) kunne det jo være jævla lurt å få seg en jobb i lokalbutikken ( tenker ikkje akkurat på Rema 1000på Leira ) der treffer man jo folket i bygda og man kan "slå av en prat" i kassa! Butikkarbeid kan absolutt anbefales det første året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.