Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Frafjordheiane


SRM

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen av dere lokale som kjenner til snøforholdene i området mellom Espedal og Frafjord nå? Hvordan er eventuell oppstigningen fra Frafjord vs Espedal mtp snø?

 

På forhånd takk!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ned fra Hunnedalshei i dag. Selv om snøen hadde minket var det kommet nysnø. Forholdene på dagen var helt topp.

Øverste laget tinte og ga styresnø.

Om det er skiforhold oppe i høyden mellom Espedalen og Frafjord er litt usikkert, men med bakgrunn i det jeg kunne se fra veien, er det fortsatt snø.

Og sammenliknet med hvor snøen ligger i Hunnedalen/Øvstebødalen så kan det ikke være bart oppe i Noredalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 ok @REJOHN . Jeg hadde dratt avgårde når du skrev innlegget ditt, men takk for tilbakemelding okke som. Jeg antok det ville bli kronglete opp Norddalen så jeg gamblet til slutt på Kvitladalen opp fra Bjordal. Akkurat tilbake nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok @REJOHN . Jeg hadde dratt avgårde når du skrev innlegget ditt, men takk for tilbakemelding okke som. Jeg antok det ville bli kronglete opp Norddalen så jeg gamblet til slutt på Kvitladalen opp fra Bjordal. Akkurat tilbake nå.

Og jeg kom akkurat ned fra heia da jeg leste posten.

Hvordan var det med snø i Kvitladalen.

(STF vil starte byggingen av hytta så snart som mulig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kom akkurat ned fra heia da jeg leste posten.

Hvordan var det med snø i Kvitladalen.

(STF vil starte byggingen av hytta så snart som mulig...)

 

Helt bart opp dalen mellom Bjordal og Brattabø, men i det du kommer ut av skogen rett før Brattabø møter du snø. Det var bare områder og områder med snø om hverandre, men noe snø må forseres. Den snøen som må forseres er også dyp så med sekk (kanskje uten også) havner du fort med snø både til knea og låra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.