Pera Skrevet 16. april 2015 Skrevet 16. april 2015 Hei. Legger ut på langtur i mai, og i den sammenhengen lurer jeg litt på hvordan skiføret er på strekningene Haukelifjell - Finse - Tyin - Valdresflya? Avmarsj er satt til 1. mai og jeg skal gå med storsekk. Dette gjør at jeg er ekstra interessert i å vite om snøen er veldig råtten? Er også interessert i å vite hvordan forholdene er i Rondane, men da i slutten av mai? Siter
afe Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Det er heilt avhengig av været. Og på ein så lang tur, kan du rekne med at det kjem til å veksle mykje. Siter
Lompa Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Som afe skriver vil det variere. Jeg var i Valdres sist helg. Gikk rett igjennom overalt, helt opp til 1200 meter. Høyere enn det var det OK i skyggesidene men råttent i solsidene. Så fikk vi frostnatt, og vi kunne gå på skaren overalt det meste av neste dag. Det varierte altså fra det fantastiske til det håpløse i løpet av to dager. Jeg ville brukt kartet og forsøkt å unngå skråningene mot sør og sørvest i størst mulig grad. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.