Gå til innhold
  • Bli medlem

Arctic sea kayaking race


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen her på forumet som har vært med på Arctic sea kayaking race?

Jeg var inne på nettstedet til de som arangerer det. problemet var at man trengte et program som tok pdf filer for å vise en del informasjon. Så jeg lurer på om noen vet hvor det går fra og hvor det ender? Også hvor langt det er

Hilsen Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Er det noen her på forumet som har vært med på Arctic sea kayaking race?

Hei!

Jeg var med i fjor, bra arrangement - og knallvær! I 2004 var arrangementet delt opp i tre deler, kort tur, lang tur og konkurranse. Første gruppe kan stort sett alle være med i (etapper ca 10-20km/dag), lang tur er nok litt mer krevende med lengre etapper og utsatte strekninger. Konkurranse er for de ivrige.

Hele greia er fra man->lør, med tre padleetapper man-ons, hviledag torsd og en maratonkonkurranse evt tur fredag. Området er fra Kråkberget og ut i området rundt Skipnes i Vesterålen. Det ender opp på samme sted som det startet.

Hjemmesidene til ASKR er jo forresten utrolig dårlige - de burde skjerpe seg!

Bare spør videre om det er noe annet du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye nyttig info. Det som gjelder nå er å kjøpe seg en kajakk. jeg vil ha en som er rask, men har ikke så stor kjennskap til de forskjellige merkene eller hva man må se etter(lengde, bredde, vekt). Er det noen som vet om en hav kajakk som er skikkelig rask?

Hilsen Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

skal du ha en rask kajakk må du ha en lang kajakk. men hvis du ikke er så nøye om det går 8.5 eller 10 km/t bør du velge en som er litt mer tilpasset komfort og ikke hastighet.

padleglede er ofte noe annet enn å komme raskt frem - det er ikke så veldig gøy å være ute på havet når du ikke føler deg noenlunde trygg. har selv brukt en del halvveis ustødige raske kajakker og skulle ofte ønske jeg hadde en skikkelig balje i stedet...

kajakker: sjekk ut f.eks. utinaturen.no som har meget godt utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye nyttig info. Det som gjelder nå er å kjøpe seg en kajakk. jeg vil ha en som er rask, men har ikke så stor kjennskap til de forskjellige merkene eller hva man må se etter(lengde, bredde, vekt). Er det noen som vet om en hav kajakk som er skikkelig rask?

Hilsen Magnus

Hvis du ikke har planer om langtur der går over flere uker, og forstår begrensningens kunst i pakning, er det kjansje en turkajakk du skal ha?

Jeg har sjølv en turkajakk av kullfiber som veir 8,5kg. Lengd 5,2m; brede 0,51m. Den er rask på sjøen, og med den har jeg gjort langturer på opp til 14 dager på Kattegat (med bølger over 2m høyde ved Kullen), med full utstyr (i alt 13kg), sjølvsagt med innkøb av mat undervegs.

Det må dog siges at der ikke er så stødig som en havkajakk, så du må lære å sitte i en slik båt.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.