Trond Arvid Hagen Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 etter en gåtur på vidda i fjor sommer, så kunne jeg tenkt og prøve en padletur på vidda, åssen er mulighetene for en padletur der en padler frem og tilbake til samme sted? finnes det sjøer som er egnet til en slik helgetur på vidda. gjerne ett sted en kan kjøpe fiskekort Siter
Oddbjørn Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Tinnhylen er en mulighet. Litt usikker på hvor lett det er å padle videre til Bakkatjønn, men det er ihvertfall ikke lange bæreetappen hvis det ikke lar seg padle. 2 Siter
+Robinson Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Fra Tinnhølen til Bakkatjønn er det smooth sailing. Det går noen slakke loner som er en fornøyelse å padle. Det er en bæring , men den er ikke på mer enn 50 meter. Nydelige plasser. Det er heller ikke så mye pes å ta kanoen ned til Langesjøen , spesielt ikke med ei kanotralle. Likevel kan flatvannspadling på de store vannene på vidda være en utfordring hvis det blåser opp. Og det gjør det ofte. Vi lå i to dager og ventet ved Tinnhølen på hjemturen. Vi turte ikke å legge utpå pga bølgene og så er Tinnhølen en grunn sjø med mange skjær man skal passe seg for. 3 Siter
larka Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Flott padleområde, men pass opp for vind og skjær/stein. http://steinm.blogspot.no/search/label/tinnh%C3%B8len 2 Siter
Klingen86 Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Kalhovområdet er jo også en mulighet. Inn mot Stordalsbu eller ned mot Gøystvatnet Siter
Trond Arvid Hagen Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Skrevet 29. mars 2015 går det og komme seg med bil til bjørnsfjorden? Siter
bjoern Skrevet 29. mars 2015 Skrevet 29. mars 2015 Tinnhølen-Bakkatjønn- Langsjøen er en fin tur som jeg har tatt to ganger , etter å ha lest om det i fjor, Litt bæring er det, men ikke så veldig plundrete. Siter
Klingen86 Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Trond Arvid Hagen skrev (På 29.3.2015 den 18.05): går det og komme seg med bil til bjørnsfjorden? Tenker du da på Bjornesfjorden? Hvis du vil dit må du nok regne med å bære endel. Siter
Trond Arvid Hagen Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Skrevet 30. mars 2015 ser ut at en bør starte med tinnhølen i førsteomgang Siter
Lindap Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Jeg har padlet fra Kalhovd retning Mårbu. Planen var i 5 dager fram og tilbake. Men vi måtte snu tidligere fordi det begynte å blåse kraftig. Jeg har etterhvert blutt mye gladere i å padle på smale vann eller elver fremfor store vann. Finere utsikt og mindre vindutsatt. 1 Siter
eirikw Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Enig Linda, de store vanna på vidda er vindutsatte. På flatvidda er de gjerne langgrunne om med mye stygg stein langs land i tillegg.Vi padla fra Kalhovd via Grytefjorden til Store Saure og Vråsjåen. På hjemtur unngikk vi med nød og neppe å blåse på land langs nordbredden av Grytefjorden. Bikkja var livredd i bølgene og jeg kjente turen i skuldra i lang tid etterpå. EirikW 1 Siter
Klingen86 Skrevet 13. april 2015 Skrevet 13. april 2015 Jeg gjorde akkurat det samme EirikW. Padla som en hel helt i kanoen for å i det hele tatt bevege meg innover fjorden. Men morro på vei hjem, var bare å sitte å styre med åra Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.