Gå til innhold
  • Bli medlem

flatvannspadletur på hardangervidda?

Anbefalte innlegg

Annonse

Fra Tinnhølen til Bakkatjønn er det smooth sailing. Det går noen slakke loner som er en fornøyelse å padle. Det er en bæring , men den er ikke på mer enn 50 meter. Nydelige plasser. Det er heller ikke så mye pes å ta kanoen ned til Langesjøen , spesielt ikke med ei kanotralle. Likevel kan flatvannspadling på de store vannene på vidda være en utfordring hvis det blåser opp. Og det gjør det ofte. Vi lå i to dager og ventet ved Tinnhølen på hjemturen. Vi turte ikke å legge utpå pga bølgene og så er Tinnhølen en grunn sjø med mange skjær man skal passe seg for.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har padlet fra Kalhovd retning Mårbu. Planen var i 5 dager fram og tilbake. Men vi måtte snu tidligere fordi det begynte å blåse kraftig. Jeg har etterhvert blutt mye gladere i å padle på smale vann eller elver fremfor store vann. Finere utsikt og mindre vindutsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Linda, de store vanna på vidda er vindutsatte. 

På flatvidda er de gjerne langgrunne om med mye stygg stein langs land i tillegg.Vi padla fra Kalhovd via Grytefjorden til Store Saure og Vråsjåen. På hjemtur unngikk vi med nød og neppe å blåse på land langs nordbredden av Grytefjorden. Bikkja var livredd i bølgene og jeg kjente turen i skuldra i lang tid etterpå.

EirikW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.