Erik Haaland Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Spørs om ikke hele DVDn her må bestilles 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Har sett filmen flere ganger, og blir å gjøre det igjen. Blir i godt humør og rolig til sinns av den! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veidemannsblod Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Proenneke var, og er fortsatt, et sant unikum. Stemningen han formidler er uten sidestykke. Og bragdene hans, i et villmarkshistorisk perspektiv, er uomtvistelige. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steingrd Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Flott film det der. Siste jeg så den var på barselhotellet da mellomste guttungen var født. "Hva ser du på?" kom det fra fruen, "En film om en mann som dro til skogs og ble der i 30 år" svarte jeg uten å tenke meg noe særlig om. "Er det noe du vurderer også..?" Uansett herlig film! 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Haaland Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2015 Da er hele settet bestilt fra junaiten med alle DVDene og bøkene, venter i spenning. http://www.dickproenneke.com/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Haaland Skrevet 7. april 2015 Forfatter Del Skrevet 7. april 2015 Da er pakken mottatt, det gledes! http://www.fjellforum.no/gallery/image/3406-/ 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lar5 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Hvordan er bildekvalitet i forhold til de videoen som ligger på YouTube? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alit Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Høres ut som en amerikansk Helge Ingstad. Fantastisk stemning. Langsom bygging som god kontrast til dagens turbofart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Haaland Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Så filmene "Alone in the Wilderness" DVD 1+2 i går. Det var en flott opplevelse med dypøkologiske tendenser fra Proenneke. Filmene er av så grei kvalitet som man får det med smalfilmkamera, og det du ser på Youtube er omtrent det samme på DVDen. Filmene anbefales på det sterkeste og gir et godt innblikk i hans leven og virke ved Twin Lakes, med fokus på selvberging og gjenbruk. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåbbåi-kåre Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Fantastiske filmer det der. Jeg trodde lenge det var han selv som hadde fortellerstemmen på "alone in the wilderness", og ble nok litt skuffet da jeg skjønte at det ikke var det. Men uansett, fantstisk film! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter F. Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Utrolige bilder og stemning i de smakebitene på youtube. Synd de dvdene er noe stive i prisen...tror jeg evt må spare dette til jula! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcticpeak Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 The Last Trapper er også verdt å se. Flotte bilder i HD gjør seg fint på TV'en. https://www.youtube.com/watch?v=q9HbCk2fKLI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Fantastiske filmer det der. Jeg trodde lenge det var han selv som hadde fortellerstemmen på "alone in the wilderness", og ble nok litt skuffet da jeg skjønte at det ikke var det. Men uansett, fantstisk film! Dick Proenneke selv får du bl.a høre her i Jay Hammond's Alaska: Volume #3 (tv serie fra 1993) https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QJQD3kxqy40#t=2425 Linken tar deg til slutten der innslaget med Proenneke starter. Innslaget er på ca 10 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåbbåi-kåre Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Jo det var vel slik jeg fant det ut selv en gang. Men du verden for en fortellerstemme det er på "alone in the wilderness"! Der snakker vi fortellerhåndtverk i ultraklassen rett og slett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Ååå javel, det er fortellerstemmen du liker så godt. Den kan du høre mer av om du vil... den tilhører Bob Swerer senior, som sammen med sønnen Bob Swerer junior har utgitt Dick Proenneke filmene vi liker så godt her. Om du ser litt ned på denne siden www.dickproenneke.com så ser du at senior også har utgitt en musikk CD der du kan høre mer av (sang)stemmen hans Try Our Music on CD Bob Swerer If you like the narrators voice from "Alone in the Wilderness" you will enjoy his smooth singing voice.Click here for CD details and to listen to a few samples Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kåbbåi-kåre Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hehe..., fortellerteknikk og sang er nok ikke helt det samme nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollhatten Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Bestilte hele settet jeg også Tips når du bestiller på nettet: Det står som valg av land enten USA eller Canada. Ikke huk av på noen av dem, men bare skriv inn "Norway" i ett ledig felt ovenfor. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+zimwalker Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Tenke på Dick Proenneke når jeg leser i siste nr. av bladet Villmarksliv (mars 2016, s 62-64) om Kristoffer Glestad som har tilbragte halvt år alene i Candas villmark der han har levd fra hånd til munn. Fant et nyhetsinnslag om han på youtube.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.