Miamaria Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Det gir jo litt mer oppmerksomhet til for eksempel fuglehund-NM da. http://www.blv.no/__M_let_er___vinne-5-9-15734.html - De har vel ikke hatt så mange kjendiser med før. 2 Siter
Tor Magne Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Men når mengden felt vilt er så stor at den høyst sannsynlig ikke blir spist, da er det noe som sier stopp hos meg. Blir som en lokal Elgjeger sa det, da jeg spurte hvor stor kvote de hadde. De hadde 8 dyr på kvoten, men skjøt bare 6 stk sist høst, fordi de ikke greide å spise flere Elg. Mulig det er å trekke det litt langt. Men når jeg leste dette kom jeg til å tenke på Arild Håland, en filosof fra Bergen. Han ble en gang flåsete spurt om han også var for kanibalisme. Programlederen ble sjokkert når han svarte bekreftende på det, og ba ham om å forklare det nærmere. Forklaringen var kanske enkel, i tråd med hva myrelg er inne på. Joda....svarte Arild Håland......... Kanibalene dreper ikke flere mennesker enn de klarer å spise, mens vi såkalte siviliserte dreper i hundretusener. Jeg er sikker på at noe av det folk kan reagere på er mangelen på 'magemål' blandt en del jegere som regner en vellykket jakt utfra hvor mye man klarer å felle. Man skal fylle fra toppen, for bunnen sier seg selv. 3 Siter
svamp Skrevet 26. april 2015 Skrevet 26. april 2015 godt sagt: http://www.fjellforum.no/topic/35606-en-liten-motvekt-til-jegertvillingene/ Siter
Jan Arne Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Jeg foretrekker nå jegertvillingene fremfor han duden som dro hjorten etter geviret ned til gården og opp i gryta,men hver sin smak. 2 Siter
Larix Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Nå kan jeg ikke påstå at jeg ble sånn overvettes imponert over jakta til Severin(Hovedsakelig basert på en tidligere episode.), men tanken at det var noe feil med å dra hjorten etter geviret og lage mat av den etterpå, må jeg si at ikke streifet meg overhodet. Når bukken har håndtak så er det da praktisk å bruke dem til noe fornuftig 2 Siter
Jan Arne Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Det er vel ingen som har påstått at det er galt å dra hjorten etter geviret og lage mat av den,er det det ? 1 Siter
Larix Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Tja, ut fra innlegget ditt så tolket jeg det dit hen at du fant noe galt med det. Men utfra ditt siste innlegg så er det mer nærliggende å tro at det var en mer generell betrakting om Severin vs. tvillingene, og ikke spesielt koblet mot den nevnte håndteringa av hjorten. Siter
Arcticpeak Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 Veldig bra skrevet, jeg er enig med dette. Minner ellers på Arne Næss sine normer for saklig diskusjon; Unngå tendensiøst utenomsnakk Eksempler: Personkarakteristikker, påstander om motpartens motiver, årsaksforklaringer til argument. Unngå tendensiøse gjengivelser Gjengivelsen må være nøytral med tanke på stridsspørsmål. Unngå tendensiøs flertydighet Flertydigheten gjør at argumentet kan tilpasses kritikken. Unngå tendensiøs bruk av stråmenn Dette vil si å tillegge motstanders standpunkt et innhold han ikke står inne for. Unngå tendensiøse originalfremstillinger Informasjon som legges frem, må ikke være usann, ufullstendig, skjev og/eller holde tilbake relevant informasjon. Unngå tendensiøse tilberedelser av innlegg Eksempler: ironi, sarkasme, skjellsord, overdrivelser eller trusler. Dette er jo drepen for enhver god diskusjon! Med øl og tørre never diskuteres det best! Siter
Veidemannsblod Skrevet 27. april 2015 Skrevet 27. april 2015 For øvrig het serien "Jegertvillingene", så tråden kan jo med fordel døpes om. Fantastiske jenter for øvrig. Håper på mer, og da fra det livet de lever med fiske og jakt i nord. 6 Siter
HannKatta Skrevet 5. mai 2015 Skrevet 5. mai 2015 For øvrig het serien "Jegertvillingene", så tråden kan jo med fordel døpes om. Til "Jegertullingene" ? 3 Siter
Getix Skrevet 5. mai 2015 Skrevet 5. mai 2015 Vennligst støtt oppropet: https://www.change.org/p/tv-norge-dear-tv-norge-please-do-not-air-the-show-jegertvillingene Skjer ikke! 2 Siter
Magnus H Skrevet 5. mai 2015 Skrevet 5. mai 2015 Skjer ikke! noen som ikke har tatt pillen sin? 1,365 supporters hittils var ikke så mange.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.