Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano på Hardangervidda


Robinson

Anbefalte innlegg

Jeg har ruslet i så mange år på vidda og lurt på hvordan det ville vært med en kanotur på vidda. Turen trenger ikke å være så veldig ambisiøs , men jeg ser for med Tinnhølen som utgangspunkt og så å prøve å komme inn i Lågen vassdraget , gjerne via Langesjøen.

Er det noen som har gjort dette ? Er glad for alle tips om alternative ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
Gjest Anonymous

Har vært på tur i området og det var flott...

Litt bæring og stryk må du regne med, men på våren (juni/juli -05) når vi var der slapp vi med to-tre små bære-etapper...

Pass på når du padler Tinnhølen, den har masse små/store steiner som du ikke vil treffe å stå fast på... :?:

Fiske er ikke tillatt i Langesjøen, men vi fikk fin fisk til middag :D

Håper dette kan være til informasjon...

Skal opp igjen til sommeren, men tar nok en ny rute i år...( oppdagertrang)

Gjedda 90125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen som har prøvd å padle fra Møsvatn og opp mot Litloshytta på Hardangervidda? Eller omvendt, dersom man går inn fra østsiden (eller flyr inn med helikopter :wink: )? På kart og Google Earth ser det overkommelig ut med litt bæring - kanskje best med en Ally-kano... Har lyst til å prøve denne turen til sommeren, men lurer også på om noen har erfaring fra også andre padleturer på vidda?

Mvh. Juel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd å padle fra Møsvatn og opp mot Litloshytta på Hardangervidda?

Mvh. Juel

Det er en del som har padlet Kvenna , fra Litlos til Møsvatn. Dette er en for ambisiøs tur for meg for det innebærer en dyrisk bæring inn til Litlos. Tror min svoger , som gjorde denne turen med 3 andre i 2 kanoer , brukte 2 dager på å bære inn. Men jeg har også hørt om padlere som har fått hesteskyss med Ally kanoene sine inn til Litlos , og da kan vi begynne å snakke . Det koster riktignok noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd å padle fra Møsvatn og opp mot Litloshytta på Hardangervidda? Eller omvendt, dersom man går inn fra østsiden (eller flyr inn med helikopter :wink: )? På kart og Google Earth ser det overkommelig ut med litt bæring - kanskje best med en Ally-kano... Har lyst til å prøve denne turen til sommeren, men lurer også på om noen har erfaring fra også andre padleturer på vidda?

Mvh. Juel

Jeg vet det vil bli mye bæring fra Litlos til Møsvann. Motsatt vei tør jeg ikke tenke på.

Av andre turer kan du jo se på området rundt Kalhovd. Du kan komme deg fra Kalhovdfjorden og inn til Saura og Vråsjøen. Tror det kan være fint å padle i dette området, men har ikke gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.