Gå til innhold
  • Bli medlem

Første vintertur - polycotton eller ..tex..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Skal på første vintertur til helga, i femundsmarka. 

Ville i utgangspunktet brukt bestefars anorakk siden den har vært digg på hyttetur, men ser værmeldingen bevege seg mot null, så har begynt å lure på om jeg burde bruke bergansjakka i stedet. Matlaging skal gjøres på bål(har med bensinbrenner i tilfelle krise), så polycotton er jo ganske foretrukket

http://www.yr.no/place/Norway/S%C3%B8r-Tr%C3%B8ndelag/R%C3%B8ros/Femundsmarka_nasjonalpark/hour_by_hour.html

Noen som vil fraråde anorakken mtp værmelding og sånt? 

Annonse
Skrevet

Det er ikke bare meldt mildvær, det er meldt sterk vind også. I lokalavisen er meteorologene ute med anbefalinger om å avlyse Femundløpet som også går av stabelen denne helgen. Det snakkes om ekstremvær med vind opp i full storm.

Det kan være verdt å finne seg en åpen bu å ligge i fremfor bålgrop denne helgen.

http://www.retten.no/Meteorologene_advarer__det_er_farlig_i_fjellet_i_Fjellregionen-5-44-10854.html

Skrevet

Eller orkan om du vil.

Skal gå i område selv, så vi sitter dypt i tenkeboksen for øyeblikket.

Men på grunn av det milde og skiftende været, så kommer jeg til å gå for GTX/Dermizax uansett. Da er man berget. Hadde det vært skikkelig kaldt, som det pleier å være i område, så hadde jeg kjørt bomull.

Skrevet

Var en vurdering som ble tatt av de med mest erfaring og var koordinatorer for turen, etter en ringerunde til deltagerne Er en NTNUI-gruppe som koordinerer turer, hvor det er førstemann-til-mølla prinsipp under påmelding, så det å endre turen via tlf ser jeg for meg er en del jobb kvelden før avreise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.