Gå til innhold
  • Bli medlem

Første vintertur - polycotton eller ..tex..?


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Skal på første vintertur til helga, i femundsmarka. 

 

Ville i utgangspunktet brukt bestefars anorakk siden den har vært digg på hyttetur, men ser værmeldingen bevege seg mot null, så har begynt å lure på om jeg burde bruke bergansjakka i stedet. Matlaging skal gjøres på bål(har med bensinbrenner i tilfelle krise), så polycotton er jo ganske foretrukket

 

http://www.yr.no/place/Norway/S%C3%B8r-Tr%C3%B8ndelag/R%C3%B8ros/Femundsmarka_nasjonalpark/hour_by_hour.html

 

Noen som vil fraråde anorakken mtp værmelding og sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare meldt mildvær, det er meldt sterk vind også. I lokalavisen er meteorologene ute med anbefalinger om å avlyse Femundløpet som også går av stabelen denne helgen. Det snakkes om ekstremvær med vind opp i full storm.

Det kan være verdt å finne seg en åpen bu å ligge i fremfor bålgrop denne helgen.

http://www.retten.no/Meteorologene_advarer__det_er_farlig_i_fjellet_i_Fjellregionen-5-44-10854.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller orkan om du vil.

Skal gå i område selv, så vi sitter dypt i tenkeboksen for øyeblikket.

Men på grunn av det milde og skiftende været, så kommer jeg til å gå for GTX/Dermizax uansett. Da er man berget. Hadde det vært skikkelig kaldt, som det pleier å være i område, så hadde jeg kjørt bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en vurdering som ble tatt av de med mest erfaring og var koordinatorer for turen, etter en ringerunde til deltagerne Er en NTNUI-gruppe som koordinerer turer, hvor det er førstemann-til-mølla prinsipp under påmelding, så det å endre turen via tlf ser jeg for meg er en del jobb kvelden før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.