Nils Martin Skrevet 29. januar 2015 Skrevet 29. januar 2015 Hei gode turgåere. Et kort spm fra sofakroken: Er det noen der ute som lest bøkene "Ekspedisjonsboka" til Aleksander Gamme og "Ekspedisjonshåndboka" til Børge Ousland og kan sammenlikne dem? Er der noen kvalitetsforskjeller? Vurderer å kjøpe en av dem... Hilsen Nils Martin Siter
Gisle Uren Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Biblioteket har sikkert begge. Gratis hjemlån i fire uker... 1 Siter
Tessatroll Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Eg har Gamme si, ei vennine har Ousland si. Utan at eg vil garantere noko, har eg forstått ut frå våre samtalar at Ousland si bok er meir detaljert på kunnskap som er "sær" for sitt felt, ulike issortar osv, skikkelig nerdebok, for oss nørds! Gamme si har ein del praktiske opplysningar kring organiseringa av vanlege turar, som til dømes Grønlandskryssing osv. Dette forstod eg ikkje at Ouslandboka hadde. Min konklusjon er at eg må ha båe 3 Siter
Nils Martin Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Biblioteket har en sjelden gang inne Gamme sin, men går sikkert at bestille. Interessant å høre/ta del av synspunkter på de to bøkene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.