Gå til innhold
  • Bli medlem

rød vs. grønn Ally kano

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg skal kjøpe meg Ally kano.

Enten tradisjonell grønn 16,5 fot, eller "ny" rød 17 fot.

Det er mye info om 16.5 foteren, men fint lite om 17 foteren. Noen som har brukt denne og har erfaringer. Jeg skal ha unger i den (4-år), fiske litt og må kunne padle den lett alene. Hvordan er stabiliteten til 17 foteren?

Skal kun brukes på vann eller i sakte strømmende elver.

are

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Den nye typen Ally kan fåes som både rød og grønn, har selv en 18,5 fot grønn. Kjøpte den for å få plass til hele familen, 3 unger + hund. Selv den blir for liten på overnattingsturer med alt utstyr. Men det går bra på dagsturer.(har tilogmed hatt med en unge til -litt av ei skute). De to største padler egen kano på lengre turer. Har bare brukt den på rolige elver og vann. Jeg er skikkelig imponert over stabiliteten og bæreevnen til kanoen, iallefall i forhold til det jeg har prøvd før. Den er imidlertid i største laget å padle alene i vind. Tror 17 fot er et bedre valg da. (PS på Ally kan være lurt å ha litt sølvtape på spissen foran og bak, og bare bytte den ut når den er slitt.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det som er forsjellen på de som er røde og grønne i katalogen er at de røde er en flattvanskano og går meget lett på rolig sjø men er ikke så egnet til større bølger og elv. Begge kan kjøpes i både rød eller grønn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.