Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgangen til Storsylen - alternativ til DNT sti ?

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Jeg prøvde meg på Storsylen i sommer, men som den enkle sjel jeg er ble den for luftig for meg.

Dvs - jeg skulle kanskje greidd biten fra riksgrensa til toppen, men ura opp fra Syltjønna langs dnt stien ble noe luftig -

t.o.m. GPSn min ga opp - det ble for bratt for den også ...

Se her:

http://www.krovoll.net/Storsylen/slides/P5.html

Midt i bildet, der veggen krummer mot Storsyltoppen og er snøfri øverst, er heftig storblokk steinur og der går stien.

For å komme seg oppå her:

http://www.krovoll.net/Storsylen/slides/P13.html

Finns det ikke mindre luftig trasseer helt fra Litjsylen - eller er DNT stien eneste mulighet ?

På rent generellt basis - er Storsylen en manndomsprøve -- eller er dette også noe som alle, også Tante Olga, må se seg i stand til å greie?

Annonse
Skrevet

Det er Syltjønna. Sylsjøen er betraktelig større og ligger litt syd for Sylmassivet,

Jeg er nok redd for at stien er den minst luftige traseen. Stien opp til toppen er forøvrig langt fra så luftig som det kan se ut på avstand, og den er mindre bratt en ura opp fra Syltjønna.

Skrevet

Om du går opp fra svenskesiden er det mindre bratt frem til ryggen mellom Storesylen og Lillesylen enn å gå opp fra Norge. Det siste stykket opp mot toppen tror jeg ikke det finnes noe bedre alternativ til. Går du opp til Lillesylen først, er det litt bratt ned i skaret mellom lillesylen og storesylen, så ikke forsøk ruten innom Lillesylen om du ikke liker luftige partier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.