FrankB Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 For dere som er ute på tur i fjellet i vinter er det selvfølgelig utrolig viktig å være klar over aktuell skredfare i området man ferdes i. Jeg har laget en app for dette, som henter de ferskeste meldingene fra NVE (Norges vassdrags- og energidirektorat). Dermed har man alltid enkel tilgang til denne viktige informasjonen når man er på tur. Hvis noen finner appen nyttig, eller har andre tilbakemeldinger om ønskede forbedringer så setter jeg stor pris på dette. Appen er gratis tilgjengelig i Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.android.skredvarsel 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomasOH Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvor langt nord dekker din? Jeg har Varsom sin app nå og den stopper i Alta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
famjsv Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hvor langt nord dekker din? Jeg har Varsom sin app nå og den stopper i Alta Han bygger jo på varsom.no sine data... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankB Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Hvor langt nord dekker din? Jeg har Varsom sin app nå og den stopper i Alta Hei! Det er NVE som leverer varslingene, og jeg ser at de nordligste varslingene de leverer er Alta. Hvorfor de ikke leverer varslinger lenger nord er jo et interessant spørsmål. Jeg kan sende de en epost og se om man kan få gjort noe med det. Noen spesielle områder du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankB Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Han bygger jo på varsom.no sine data... Hei! Varsom.no er en tjeneste som NVE leverer og som igjen bruker NVE egne åpne data. Min app bruker altså de samme dataene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAS Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Den app findes jo allerede i Varsom.no sin... I tillegg til Varsom app'en kan man finne god hjelp med RegObs app'en. Her kan man selv innberette hendelser eller observasjoner, men man kan og hente ut de enkelte observasjoner som varslet bl.a. bygger på. Kanskje en har vert på tur i nettopp dit område, kanskje dine observasjoner kan hjelpe til et bedre varsel, eller gi svar til andre... Bruk den! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomasOH Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 For meg er det nok at den dekker Sør Trøndelag men kjenner fler som bor lenger nord enn Alta og jeg er oppe der innimellom så sånnsett kunne jeg tenkt meg at den dekker Hvertfall områdene rundt Hammerfest, og vestover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
famjsv Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei! Varsom.no er en tjeneste som NVE leverer og som igjen bruker NVE egne åpne data. Min app bruker altså de samme dataene. Ja, du har funnet opp noe som allerede eksisterer. Hva er fordelen med din app? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.