Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Når skal du gå? Ski? Fots? Er du i grei form? Det er et godt stykke. Mitt tips er å ta toget til Stryken og gå derfra.

På marka24 brukte vi vel ca 9 timer fra Sognsvann til Sinnerdammen. Da tok vi noen få omveier, og en del veldig korte pauser.

Men da gikk vi mellom 5-6km/t når vi først gikk.

Skrevet

mener det er ca 25km fra Sognsvann til Katnosdammen, i skiløypene. Til fots kommer det an på om du bare følger grusvei eller også noe sti. F.eks gå sti over Kikuttoppen.

Går du 5 km/t i snitt så tar det jo fort 5 timer da, pluss pausene. På sti er et ikke så enkelt å holde den farten.

Korteste vei inn er vel fra Stryken. ca 3 timer så vidt jeg vet. Gått en gang selv fra Svartbekken, da tok det 4 timer. Mest fordi det var 27 grader i skyggen så vi starten klokka 19 på kvelden, og så hadde vi med en Siberian Husky som ikke er så glad i varme. Så det ble god pause både på Fjellsjøen og Gjerdingen.

Skrevet

Sjekk ut.no. Er ca 20 DNT-hytter å velge mellom i marka. De som forhåndsbestiller plass på nett har førsteretten til seng.

På hyttene i Nordmarka må man vel bestille? Det er ikke "drop in" som på fjellet. Det var i alle fall ikke sånn før..

Skrevet

På hyttene i Nordmarka må man vel bestille? Det er ikke "drop in" som på fjellet. Det var i alle fall ikke sånn før..

Du har rett, i og for seg. Samtidig tror jeg ikke du blir avvist i døren om du ikke har bestilt, så lenge det fins plass. Eller er det kanskje helt slutt med girobetaling også? Ble litt usikker nå.

Skrevet

Du har rett, i og for seg. Samtidig tror jeg ikke du blir avvist i døren om du ikke har bestilt, så lenge det fins plass. Eller er det kanskje helt slutt med girobetaling også? Ble litt usikker nå.

Når vi var på Snellingen i fjord, så var det også mulighet for girobetaling. Så jeg tror ikke du blir bedt om å ryke og reise. Det gjelder vel kun DNT hytter hvor det er egen nøkkel, som f.eks. Styggemannshytta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.