Gå til innhold
  • Bli medlem

Urdfjellet - 979 m.o.h - 18.12.2005


gi

Anbefalte innlegg

Forrige uke hadde hatt rikelig med vind og nedbør. Først regna det i bøtter og spann, så slo det om til nordvest og snøbygene feide innover landet. Mesteparten havna inn i fjordstrøka, men noe blei nå lagt igjen her ute ved kysten også.

Vindu kommer, vindu går...

Søndagen hadde været roa seg. Formiddagen gikk med til familiesysler og juleforberedelser.
Litt over middag letner skydekket, og jeg får innvilga et par timers "permisjon".
Et kvarters kjøretur bringer meg til Skaret. Der ligger Urdfjellet (979) innbydene i ettermiddagssola. Jeg ser to skiløpere på veg mot toppen. Da blir det ingen brøytejobb på meg i dag :)

På med feller, og så er det bare å starte på den 700 m bratte stigninga til topps. Første biten er bjørkeskog. Her er det rydda for enklere framkommelighet. Snøen er av ypperste kvalitet.

Oppe ved skoggrensa hører jeg plutselig et sus, og før jeg får opp kameraet er en av de før meg på fjellet langt forbi. Ikke lenge etter kommer andremann.

Med godt spor å følge når jeg varden før jeg vet ordet av det. Så er det vanlig prosedyre med drikke, klær på , feller av. I solnedgangen setter jeg kursen mot dalen igjen.

Det gjorde godt :D

Og om kvelden snør det mer.........

post-399-133474408052_thumb.jpg

post-399-133474408059_thumb.jpg

post-399-133474408065_thumb.jpg

post-399-13347440807_thumb.jpg

post-399-133474408077_thumb.jpg

post-399-133474408083_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.