Gå til innhold
  • Bli medlem

Blenut (1215 moh) og Åklinut (1245 moh) - Blefjell

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Fine topper det der! I fjor vinter hadde jeg tenkt meg bort dit fra Nordstul, men det ble litt i lengste laget. Finnes det noen nærmere parkeringsplass ? Hvor er det lurt å gå ?

Skrevet

He he.. ja Nordstul er nok ikke et ideelt utgangspunkt..

Til Åkli- og Blenut er det klart korteste vei å kjøre til parkeringen ved Butjønn. Veien dit går opp fra Juveli (40 kr i bompenger). Det var dette utgangspunktet jeg brukte på min tur. Hvis man ønsker en lengre tur er det bare å legge utgangspunktet til en bomvei lenger sør. Her finnes flere muligheter. Toppene kan også greit nåes fra nord via Sørkjevann. Har ikke gjort dette selv, men dette er sikkert en super tur. Nansen hadde jo hytte ved Sørkje, så området må jo være av spesiell karakter... :?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.