Gå til innhold
  • Bli medlem

Krohn Devold - utmelding av Turistforeningen


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Her følger en appell.

Regner med de fleste av dere har lest landets aviser i dag og fått med dere at folk har begynt å melde seg ut av Turistforeningen i protest mot at kjeltringen Krohn Devold nå skal ansettes som generalsekretær.

Jeg har selv meldt ut meg selv, mine kone og mine tre barn i dag. Og senere i dag skulle min bror gjøre det samme for seg, sin kone og sine to barn.

Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme slik at Turistforeningen hører våre stemmer og kanskje tar til fornuft mot å ansette en slik personer. Hun klarte nesten å "ødelegge" Forsvaret på 4 år, gud vet hva hun klarer å få ødelagt i vår dyrebare organisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å omtale ein namngitt person som kjeltring på ei offentleg nettside samtidig som ein gøymer seg som anonym, er patetisk og feigt. Ein kan meine mykje om Krohn-Devold, men ho er ikkje verken tiltalt eller dømd.

Ein må gjerne diskutere saka, men ikkje på ein slik bedriten feig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er enig i at Krohn Devold gjorde en dårlig figur i regjeringen. Jeg synes det er dumt at hun kan bruke turistforeningen som en slags retrett/på vent stilling. Generalsekretærfunksjonen er altfor viktig til å bli brukt på den måten.

La oss håpe hun er tiltenkt jobben som gallionsfigur uten særlig avgjørende myndighet. Hun greide det russerne aldri fikk til nemlig å knuse det norske forsvaret. La oss inderlig håpe hun ikke gjør noe tilsvarende med turistforeningen. Jeg vil forøvrig ikke melde meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å omtale ein namngitt person som kjeltring på ei offentleg nettside samtidig som ein gøymer seg som anonym, er patetisk og feigt. Ein kan meine mykje om Krohn-Devold, men ho er ikkje verken tiltalt eller dømd.

Ein må gjerne diskutere saka, men ikkje på ein slik bedriten feig måte.

Tiltres :P

Omstillingsprosessen i det norske forsvaret må være noe av det mest kompliserte som er gjennomført i det offentlige de siste årene, Krohn Devold har forsåvidt sittet med ansvaret, men er selvfølgelig avhengig av at organisasjonen under henne fungerer. Går noe gale, blir hun skyteskive, noe opposisjonen har kost seg med. Hun har nok gjort noen småblundere selv også, greit nok, men hvem gjør ikke det? Leste at 40 medlemmer hadde meldt seg ut, de har antagelig alle fullstendig oversikt over om Krohn Devold er kompetent til jobben i DNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Krohn Devold?! Hun er fra Høyre. Da må hun jo være fæl. La oss boikotte DNT straks! Tenk om de selger fjellet til de rike, feite, dumme amerikanerne! :P:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har sansen for Devold som generalsekretær i DNT, vurderer uansett medlemskapet i DNT, i alle fall for noen av familiemedlemmene

Når det gjelder hennes innsats i forsvaret, tro jeg ikke hun har hatt det lett. En ting er omstillingsprosessen, noe helt annet er det å skulle omstille en haug stivbeinte gamle gubber. Det må da være en tilnærmet umulig oppgave for en dame. Hun har nok forsøkt å tute med ulvene og være med i gutteklubben grei, men likevel uten mulighet til å bli akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne appellen er skikkelig patetisk.

Jeg er stort sett enig med Svein. Jeg tror ikke det er mulig aa unngaa blundere i den prosessen Forsvaret har vaert gjennom. Dessuten er det saapass mange som har/vil komme skadelidende ut av omstillingsprosessen (dvs miste jobben eller posisjoner) at de har hatt all grunn til aa lage braak og fremstille Krohn Devold paa mest mulig uheldig maate. Noe lett jobb har det ikke vaert. Forsvaret har ikke blitt oedelagt av Krohn Devold, men fordi resten av Stortinget ikke vil bevilge det beloep som er noedvendig for aa opprettholde et anstendig forsvar. Kommer det ikke nok penger maa sparekniven frem...

Jeg foeler nesten litt synd paa dama, men siden hun har vaert toeff nok til aa overleve noen aar som forsvarsminister i denne perioden er hun forhaapentligvis ogsaa toeff nok til aa ta tak i enkelte forhold ved DNT som boer endres. Altsaa rette person for jobben !! Haaper bare hun endrer DNT i en retning jeg oensker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet med Krohn Devold er hverken at hun er medlem av høyre eller kvinne. Problemet er at hun ikke virker særlig kompetent. Det syntes aller best da det viste seg at forsvarets mangel på økonomistyring skyltes at Devold (mot ekspertenes råd) hadde sparket nesten alle som jobbet med økonomistyring....

Devold hadde fire år på å vise at hun kunne styre en organisasjon, men mislyktes fullstendig. Tar man på seg et viktig offentlig verv SKAL man prestere. Alternativt bør man trekke seg og la andre overta. Det nytter heller ikke å betegne saklig kritikk som et "råkjør mot min person". Er man forsvarsminister får man tåle at noen mener noe om den jobben man gjør.

Hvis Devold gjør en like dårlig jobb med DNT som med forsvaret, hvordan kommer hun til å bortforklare det ? Med å hevde at DNT er en stivbent organisasjon med for mange reaksjonære menn i ledende verv ?? Sorry. men DNT ER en reaksjonær og stivbeint organisasjon. Nettopp en slik organisasjon Devold har vist hun ikke kan lede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. men DNT ER en reaksjonær og stivbeint organisasjon.

Bevegelse/aktivitet er godt for stive bein :P

Svært mange mente at Bondevik II gjorde en svært god jobb, selv om daværende opposisjon, før valget svartmalte så godt de kunne for å vinne velgere. Det kalles politikk, det samme er det når Marit Nybakk stadig vekk var ute slo med pisken. Å slå politisk mynt..

Jeg tror Krohn Devold gjorde en god jobb, en viktig jobb, dog upopulær blant mange i forsvaret. Hvilke ledere får gode skussmål med grasrota i en organisasjon når de "raserer" arbeidsplasser gjennom effektivisering osv? Det har kommet opp noen momenter som ikke har vært "heldige", men dette er garantert bare et fåtall sett i forhold alle de positive ting som har skjedd på 4 år. Men de hører vi bare ikke noe om. Hvilke tabloider vil skrive om noe som ikke fenger eller selger aviser?? Eller vil opposisjonen skryte av de i posisjon når de gjør noe bra?? Nei, jeg velger å tro det har skjedd mye positivt i mellom mye urettferdig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tull og tøys!

Hvis man kun er med i Turistforeningen for imaget sin del, kan jeg forstå at folk melder seg ut. Men hvis man virkelig setter pris på de tilbudene foreningen tilbyr - som hytter i fjellet og kurs og turer - tåler man at ikke alt er 100% som man ønsker seg i organisasjonen.

- medlem i laaang tid fremover -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tull og tøys!

Oups. Dette var så klart et svar til trådstarter, og ikke thrill sitt innlegg over. Må begynne å bruke "siter"-knappen kanskje.

- medlem i laaang tid fremover -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at denne saken er ganske tøvete. Er man oppriktig interessert i å støtte opp om Turistforeningen og det arbeidet de gjør, lar man seg ikke påvirke av et litt kontroversielt valg av ny generalsekretær. Gjør jo ikke saken bedre at man klager nå, før hun i det hele tatt har fått vise hva hun duger til i jobben. Tross alt er det ganske stor forskjell på å være forsvarsminister i en vanskelig tid for Forsvaret og generalsekretær i DNT.

Mitt medlemskap i Turistforeningen står trygt, selv om Krohn Devold skulle vise seg å gjøre en dårlig jobb. Turistforeningens gode arbeid med stier, hytter, turer og annet skal selv en dårlig generalsekretær ha vanskelig for å ødelegge.

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Mitt medlemskap i Turistforeningen står trygt, selv om Krohn Devold skulle vise seg å gjøre en dårlig jobb. Turistforeningens gode arbeid med stier, hytter, turer og annet skal selv en dårlig generalsekretær ha vanskelig for å ødelegge. "

For en solskinnshistorie. Lenge leve DNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Utrolig teit å begynne å synse noe som helst før hun i det hele tatt har begynt i jobben. Er helt enig i at hun ikke gjorde det så skarpt i forsvaret, men DNT blir jo noe helt annet. Håpløst å sammenligne det å lede forsvaret gjennom drastiske forandringer(som måtte komme pga. kutt fra stortinget) og lederjobben i DNT! Syns hun skal få prøve seg før vi begynner å kritisere jeg! Hadde noen av dere likt å bli hetset før dere hadde begynt med noe nytt bare fordi en hadde drite seg ut før...? Det var det med å gi en ny sjanse da. Tror alle setter pris på det...

Så til det å melde seg ut i protest. Synes egentlig det er helt patetisk. Greit nok hvis en har div. prinsipielle grunner til å melde seg ut, men å melde seg ut pga. ansettelse av ny gen.sekr. Nei, vet du hva! Hvertfall å gjøre det før hun i det hele tatt har begynt. Føler kanskje at fokuset blir litt feil der ja. Hvis en faktisk vil støtte det fantastiske arbeidet som drives med hyttebygging, merking av stier +++ så bør enkeltpersoner i systemet ha minimalt å si. Hvertfall inntil hun eventuelt motbeviser sin dyktighet.

Skjerp dere folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå K2Delta få vise hva hun duger til før hun tråkkes enda lengre ned i søla da!

Skulle jeg personlig se noe positivt her, må det være at DNT forhåpentligvis en gang for alle har sluttet å ansette næringslivstopper på "rettrett" som bare forsterker mitt "knikkersadelintrykk" av organisasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.