Gå til innhold
  • Bli medlem

Slitetrekk til Ally

Stark

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å planlegger en kanoekspedisjon gjennom en av landets nasjonalparker til neste år. Det blir endel transport av kanoen mellom vatn og vassdrag. Har ofte dratt allyen etter meg på myrene i lavlandet, den har så stor bæreflate og er så lett at den glir fint oppå myrgraset. 

Turen som planlegges nå blir imidlertid gjennom mye høgfjell, og det blir derfor hardt for kanobunnen med alle steinene. 

Spekulerer derfor på om det er mulig å lage et trekk for å ha under kanoen som et slitebelegg.

Kanskje en tjukk PVCpresenning som skjæres og limes i rett fasong, og deretter festes til ripa? Som lett kan tas av og på ved behov.

Slipper da å demontere og pakke kanoen i sekken ved kortere turer over land, samt synes det er mye lettere å dra enn å bære. Får da med alt i en vending.

I steinur eller mye stigning blir det nok gammeldags bæring, men på flatt fjellterreng ser jeg for meg at dette kan fungere.

Noe som har prøvd noe slikt, eller har noen formening om dette vil fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.