Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hei. Skal kjøpe meg ny sovepose, en 3 sesongs da jeg ikke ligger ute på det kaldeste. Har blitt anbefalt mammut compact 3, den med en fæl grønnfarge, noen som har den å kan si litt om den? Komfortemp er vel på -4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Har også helsport trollheimen long som et alternativ. Den har komf temp på -8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn J Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg har ikke prøvd Mammut kompakt selv, men har registrert at noen synes den er litt vel "kompakt", i den forstand at den er trang og smal. Det kan gå ut over komforten, men det er vel individuelt hvordan man reagerer på det. Derimot synes jeg den var tung til å være en 3-sesongs pose. Dunposer er mye lettere i forhold til isoleringsevne, men også dyrere. Hvis du har et lavt budsjett er nok fiberpose det eneste alternativet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Ja blir ikke kjøpen dun. Den trollheimen så ganske bra ut egentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Den mammut compact 3 hr bredde på 83, men finner ingen poser som er mye bredere enn det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn J Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Den mammut compact 3 hr bredde på 83, men finner ingen poser som er mye bredere enn det Stemmer, jeg tok feil. 83cm oppe og 54 nede er bra. Jeg tenkte på Mammut Sphere Ultralett, den er det noen som fikk litt klaus av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostr Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Du kan jo også vurdere Helsport Alta: http://www.helsport.no/alta eller smelle til med Helsport Sveabreen som er på tilbud til 1695 i Helsport sin outlet: http://www.helsport.no/sveabreen Fordelen med disse er jo da vekt, du sparer i følge Helsport 400 g på Alta og 1,1 kg på Sveabreen. Minuset blir jo at de ikke er like varme. Mens Trollheimen har T-lim på -8, har Alta -5 og Sveabreen 0. I tillegg har Trollheimen vanntett fotende. Dette kan absolutt være en fordel om du ligger under duk/åpen himmel eller i et telt som er litt kort, men jeg har aldri hatt noen problemer med dette i Altaposen med mine 190 cm i sokkelesten og skrått, halvslapt innertelt med 220-lengde rundt 0 grader. Stoffet er etter min erfaring mer enn vannavvisende nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Den mammut compact får mye skryt iallfall, den nyeste modellen som er veldig grønn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg har en 15-20 år gammel modell. Holder fortsatt stand, men vil ikke kalle den spesielt varm. Jeg liker litt varmere poser. Kan fort bli småkjølig på fjellet selv på sommeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turlyst Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Dersom primært bruk er sommer på fjellet bør det holde med Compact 3-sesong. Et godt underlag av typen Exped vil minske varmetapet. Temperaturer rett under 0 forekommer også sommerstid. Til høstbruk kan den bli kald. Jeg har brukt Ajungilak versjonen av kompakt i mange år. Helsport modellen kan bli varm på de varmeste sommerdagene, men da kan du bruke den som dyne. Jeg har en lett dunpose til sommebruk og en noe varmere dunpose til høstbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel1987 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Kan trygt gå for helsport trollheimen da, som holder ned til 8- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.