Gå til innhold
  • Bli medlem

Bestemor med på tur til Rondane


britt

Anbefalte innlegg

Eg har aldri vore i Rondane sjølv, men ønsker å gi ein weekendtur til Rondane saman med meg og min samboer til bestemor på 78 år i julegåve.

Er det nokon som har tips til kvar vi bør dra og turar som er lette og i behagelig terreng?? Ps: Ho er sprek for alderen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Sommer / Høst eller vinter? Rondane er ypperlig både for litt lengre fotturer og korte små rusleturer. De mest "urbane" stedene inn mot Rondane er f.eks. Rondane Spa opp for Otta og Høvringen. Høvringen er en hel liten landsby opp for Sel i Gudbrandsdalen.

Jeg regner med at motivet er å bå godt, spise godt og gå korte eller middels lange turer i lett terreng? Både Mysusæter området (Rondane Spa) og Høvringen (mange ulike alternativer) tilfedsstiller dette.

Se også www.rondane.no

www.hovringen.no

www.etojm.com/dir/rondane.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja,ja er bestemoren på din kones side?

Har du noengang invitert med din svigermor på fjelltur?

Hvis svaret er nei; hvorfor ikke, eller kunne du tenke deg å gjøre det?

Egentlig det samme for meg, men hva mener fjellfolket?

Jeg og fruen er invitert med på fjelltur med svigers i nyttårshelgen. Selv takker jeg høflig nei p.g.a. inntrufne omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Svigermødre er trivelige dersom man stryker de med piggene. Flere fine løyper for dem i Rondane f.eks trolltinden på tvers og Smedeggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint forslag !

Rondane har masse muligheter.

Ligge fast med korte turer eller hytte til hytte, komfort eller sjarm ?

Traff selv en 80 åring på vei over Rondelottet for noen år siden.

Både Bjørnhollia, Dørålseter, Haverdalsseter og Grimsdalshytta byr på fine muligheter for trivelige turer i nærområdet. Tror også alle disse hyttene tar imot faste gjester.

Tror jeg ville valgt bort Rondvassbu.

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ettersom du skriver lettgått terreng, regner jeg med at det ikke er snakk om toppturer.

Jeg ville valgt Smuksjøsæter som utgangspunkt. Sommerstid kjører du til døra. Smuksjøsæter ligger

godt inne i Rondane ikke langt fra nasjonalparksgrensa, og det er lett terreng til f.eks. Peer Gynthytta og en rekke andre turer. Stedet er vel ingen kulinarisk høyborg, og opererer heller ikke med svømmebasseng og slikt, men er man ute etter fred og ro og avslapping i vennlige omgivelser

er SS stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.