Gå til innhold
  • Bli medlem

Espelidstølen - idyll i Nord-Øst Lund

Erik Haaland

Anbefalte innlegg

Det ble en lang kjøretur for Søndagsturens utflukt denne gangen, helt til Lund kommune og i nærheten av Bjørnestad skitrekk.

Et par kilometer før jeg var fremme var det snø i luften, på bakken og som slaps på veien. Så vel fremme var det bare å sæla på med litt varmt og vannavvisende tøy og traske avgårde i lett snøfall og 4 grader. Dette er et område jeg ikke har vært i før og selv om været ikke gjorde sitt til at området kanskje fremsto på sitt beste, ser jeg absolutt potensialet her til flere turer, ettersom snøen legger seg skikkelig, eller når våren og sommeren kommer. Det er nok en nydelig plass.

Langs ruta var det flere dyrespor og beveren hadde nok funnet "sitt" vann der oppe ved Nedre Sandtjørna, for der var det felt et utall trær.

Hadde jeg hatt litt bedre tid skulle jeg ha fyrt opp et bål ved et av vannene eller inni skogen, men det får bli neste gang. Ellers er det verdt å nevne at turen nok ikke tar 5 timer uten stopp, som UT.no sier, da heller litt over 2 timer, får vel sende en feilmelding inn der for det var en i overkant grov feil :-)

God tur!

Link til turen på UT.no og en Link fra Friluftsrådet i Dalene som sier litt mer om området og stølene.

post-12855-0-84448400-1417464386_thumb.j

post-12855-0-06359200-1417464390_thumb.j

post-12855-0-40715100-1417464393_thumb.j

post-12855-0-87633500-1417464380_thumb.j

post-12855-0-50951500-1417464383_thumb.j

Vis rapporten i Turkartet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.