Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I boka Tindar og bandittar skildrar Alf Bonnevie Bryn påsketuren til Korsika 1909 der han gjorde fleire fyrstebestigningar saman med brødrene George og Max. Dei to brødrene kom opphaveleg frå Australia, men studerte i Sveits. Er det nokon som veit etternamnet til George og Max?

Annonse
Skrevet

Hei.

Trodde det skulle være enkelt å finne frem svaret på dette spørsmålet, men det var det altså ikke.

Likevel mener jeg at jeg kan med rimelig stor sikkerhet si at de to guttene het Finch til etternavn.

Etter litt søk på nettet fant jeg denne siden. Den omhandler en bok George skreiv om bruk av oksygen når man klatrer i store høyder. Her får vi også presentert bakgrunnen hans, og det blir blant annet fortalt at George og broren Maxwell(Max i boken til Bryn) klatret opp på toppen av Notre Dame.

Odd Arne

Skrevet

Kom til å tenke på en liten ting...

Dersom noen av dere vil lese mer om George på nettet kan det være lurt å søke etter "The making of a mountaineer" (som nevnes i boka til Bryn). På den måten luker dere bort mye støy om andre Geore Finch'er som kommer opp dersom dere søker på navnet hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.