LightDan Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Testat min nya tarp gjord av polycryo idag. Dimensioner 3x2 meter. Detta har gjort att jag nu har ett system med tarpen (ca 260 g med linor och tältplugg), kombinerad poncho/markduk/ryggsäcksskydd av märke Sea to summit (enligt STS ska vikten vara 230 g, dock ca 185 g på vågen hemma) och byxholkar (ca 95 g). Total ca-vikt på regnkläder + boende alltså 540 g. Bilder nedan, satt upp som ryggås och halvpyramid. Ska sätta lite elastiskt band i infästningarna i hörn och långsida för att få en jämnare spänning i duken när den spänns, annars var testet lyckat. Det blir nog bara 2-3 g extra med dem. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 I natt blev systemet testat, i snö och regn. Det fungerar bra och är överraskande stabilt. En del ljud vid regn, men inte värre än många andra skydd jag använt. Med elastiska infästningar blev det god spänning i duken hela natten. Gott om plats för mig och hunden, torrt och fint under tarpen och en väldigt speciell känsla att kunna titta upp på träden, månen och himlen men ändå ha fullgott skydd. Så nära cowboycamping man kan komma! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Har nu funnit vikt på systemet som följer: Minimivikt: 504 g Detta utan tältpluggar, så jag må finna småträd, stenar eller tälja träpluggar för att använda den i den här modusen. Alla linor och förvaringspåsar ingår i denna vikten. Jag kommer främst att använda den i Normalmodus: 538 g Detta med 6 tältpluggar i aluminium. Jag har också en Maxvikt: 573 g Inkluderat ett par extra, lite starkare pluggar och extra linor för gles skog eller med användning av grenar som tältstänger. Är nöjd med det för både regnställ och tarp, samt att slippa dedikerad markduk och ryggsäckstrekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
friluftsRemi Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg antar du har laget denne selv? Hvor fikk du tak i polycro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Jag köpte polycryo när jag gjorde en beställning på Gossamer gear. Dessa är dock identiskt material http://www.frostking.com/indoor-shrink-window-kits/ Det går hitta på eBay och liknande till billigt pris och dubbelhäftande tejp ingår då i packen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 5. april 2015 Forfatter Del Skrevet 5. april 2015 Gjorde en ny tarp av Frost Kings 110x84 inch, längden blev just under 280 cm och jag klippte bort en del på bredden, så den är totalt ca 185 cm. (84 inch = 213 cm innan tejpning av kanten, 210 cm efter tejpning om man vill behålla full bredd.) Vikten på denna blev 79 g lättare, ned från 230 till 151 g för tarp och linor. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veidemannsblod Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Konge! Da kan du kjøpe en pakke ekstra bacon på neste tur. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LightDan Skrevet 6. april 2015 Forfatter Del Skrevet 6. april 2015 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.