Sid Fernwilter Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Hei Dette er en veldig dyr dunpose jeg nettopp har bestilt fra USA. Jeg ville ha en lett og supervarm pose som heller ikke tar stor plass i sekken. Plutselig er det en kompis av meg som sier: 'Dun?? Ha ha, det er helt ubrukelig. Blir vått med det samme, INGEN kan bruke dunposer' Ehh...denne posen koster den nette sum av 7000 i Norge, og på NF sine hjemmesider sier de blant annet:'Waterproof/breathable Pertex Endurance coating on shell fabric'. Kan noen av dere berolige meg å si at jeg ikke har gjort noe dumt? Noen av dere som har prøvd denne posen? http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AVZ9 Vennlig hilsen SF Siter
Synken Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Jeg har en TNF Inferno Endurance dunpose. Problemet med dunposer er som du har blitt fortalt at de er no dritt hvis de blir fuktige. Jeg har kun testet den en gang i -8, og det var som det burde være, ingen problemer. Denne posen skal visstnok holde deg varm i -40 Så hvis du skal på tur og det er fare for plussgrader så burde du ta med en kunstfiberpose istedet. Det er også viktig at du bruker et godt liggeunderlag hvor det ikke blir kondens mellom posen og liggeunderlaget. Du har nok ikke gjort et bomkjøp, såpass kan jeg berolige deg med.. Men posen er for tørt og kaldt vær. Siter
rogers Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Sitat Blir vått med det samme, INGEN kan bruke dunposer Ta det helt med ro ! Jeg har bare brukt dunpose på sommer/høst de siste årene. Har ikke hatt noe problemer med soggy pose. Selv med mye kondens. Teltet beskytter mot regn, så det har heller ikke vært noe problem. Har så gode erfaringer at jeg i høst kjøpte en ekstra sovepose for de kaldeste dagene. En Marmot modell, med samme stoff som den TNF modellen du har i bestilling. Ser at Backpacker magazine hadde omtale av dette nye stoffet: http://www.backpacker.com/gear/sleepingbags/article/0,8136,5173,00.html Roger Siter
Sid Fernwilter Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Skrevet 22. desember 2005 Jeg fikk to stk:-( Selger en av dem, hva byr dere? Pris i Norge er 7000, byr noen over 3500? Siter
Jobru Skrevet 2. januar 2006 Skrevet 2. januar 2006 Hvordan er posen for personer som er 193 cm høye? Siter
Sid Fernwilter Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Skrevet 3. januar 2006 Den veier 1865g, men er nok for kort for en person på 193cm Siter
Schau Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Om soveposen ikke er solgt - ta kontakt på einar@schau.no. Er interessert. mvh Einar Schau Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.