Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans DNT-jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :roll:

Har noen testet DNT. sin jakke fra Bergans ( den med Dermizaks til ca 3000.- )?

Skal kjøpe en membrand jakke til kjæresten min.

Håper der kan hjelpe meg :?

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke jakken selv, men kjæresten min har den. Synes designet virker fornuftig til variert friluftsbruk. Passe stor og ikke for liten som det virker som mange jakker i dag er. Tilsynelatende god og romslig nok hette. Stoffklaff med borrelås over glidelås i front. Mao. bra sikkerhet om glidelåsen skulle ryke. Eneste mangel etter mit syn er at de vanntette glidelåsene til lommene ikke har reservesikring i form av stoffklaff med borrelås.

Og stoffet virker også greit. I hvert fall opp mot min sju år gamle Lowe Alpine Triplepoint jakke. Nå er riktignok jakken hennes bare to år gammel, så kanskje ingen god sammenligning, men i styggevær ender jeg alltid opp som den våteste. Har dessuten selv en Dermizax-bukse fra Bergans. Godt fornøyd med pusteegenskaper og vanntetthet på den.

Jakken minner forøvrig designmessig om Norrøna sin Trollveggen-jakke med Gore Tex. Og den pleide jo å være bra tidligere. Har ikke erfaring med den seneste utgaven av denne, men kanskje også den kan være noe. Ser Platou-butikkene her på Vestlandet selger den med over 1000 kr. i avslag:

http://platousport.com/pdf/2005_moa_forjul.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.