Populært innlegg REs Skrevet 15. november 2014 Populært innlegg Skrevet 15. november 2014 Bjarne Heyerdahl Sætrang har opplyst oss om at kanosesongen hans er slutt samtidig som han legger ut linker til sin turblogg. http://www.fjellforum.no/topic/34062-kanosesongen-er-over/#entry310045 Dette burde være forbudt her på forumet. Intetanende medlemmer av forumet kan da, i likhet med meg, ende opp med å lese turbloggene hans. Det har jeg gjort og nå får jeg helt sikkert ikke sove på lang tid. Det er en traumatisk opplevelse å sitte og lese om disse turene for så å titte ut av vinduet bare for å konstatere at det er høst og jeg er henvist til å tilbringe en hel vinter før jeg kan tenke på å få muligheter til å oppleve noe lignende. Under et legebesøk for en tid siden sa jeg til fastlegen min at det er mye god valium i en fiskestang og et par fjellstøvler. Det eneste negative er at det nok kan være sterkt vanedannende. Disse turbloggene til Bjarne kan muligens gi sterkere abstinenser enn det som er bra for en stakkars mann. Så da sier jeg bare: Gi meg mer ellers holder jeg ikke ut til våren. 22 Siter
Johan2000 Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det borde vara förbjudet att förbjuda! Siter
Elisabeth-81 Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Men nå kan du jo se fram til snødekte vidder, appelsin i sola og fine skiturer. Vinteren er magisk og forhåpentligvis rett rundt hjørnet! 3 Siter
REs Skrevet 15. november 2014 Forfatter Skrevet 15. november 2014 Sist vinter hadde jeg nesten ikke ski på beina. Nå håper jeg på en fin vinter. Jeg gleder meg som en unge. 1 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Så hyggelig at jeg kan bidra med traumatiske opplevelser via FF :D 3 Siter
tronn Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Flottere hyllest under janteloven skal du lete lenge etter 2 Siter
Dag G - Evje Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det burde vært forbudt å ikke ha minst tre par ski stående klar til snøen kommer.... 4 Siter
REJOHN Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det burde vært forbudt å ikke ha minst tre par ski stående klar til snøen kommer.... Om ikke du hadde en kommentar om"lakkskosesongen" en gang i tiden? Jeg foretrekker spaserturer. Det burde være forbudt med snø. (PS. Jeg har faktisk tre par ski....hvordan i svarte har jeg klart det.) 3 Siter
Dag G - Evje Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det viktigste er ikke å være født med ski på beina, men å leve med ski på beina. Lakkskosesongen ? Husker nok ikke den. 1 Siter
eborge Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Bjarne Heyerdahl Sætrang har opplyst oss om at kanosesongen hans er slutt samtidig som han legger ut linker til sin turblogg. http://www.fjellforum.no/topic/34062-kanosesongen-er-over/#entry310045 Dette burde være forbudt her på forumet. Intetanende medlemmer av forumet kan da, i likhet med meg, ende opp med å lese turbloggene hans. Det har jeg gjort og nå får jeg helt sikkert ikke sove på lang tid. Det er en traumatisk opplevelse å sitte og lese om disse turene for så å titte ut av vinduet bare for å konstatere at det er høst og jeg er henvist til å tilbringe en hel vinter før jeg kan tenke på å få muligheter til å oppleve noe lignende. Under et legebesøk for en tid siden sa jeg til fastlegen min at det er mye god valium i en fiskestang og et par fjellstøvler. Det eneste negative er at det nok kan være sterkt vanedannende. Disse turbloggene til Bjarne kan muligens gi sterkere abstinenser enn det som er bra for en stakkars mann. Så da sier jeg bare: Gi meg mer ellers holder jeg ikke ut til våren. Hehe, tenkte noe av det samme da jeg klikket meg inn på bloggen tidligere i dag! Og ikke bare det!!! Når en først kommer inn på herligheten med supre skildringer, og nydelige bilder blir en jo sittende resten av dagen! Her måtte unger og kone klare seg selv i nesten 2 timer mens jeg forsvant inn i Bjarnes villmark:) Så hyggelig at jeg kan bidra med traumatiske opplevelser via FF :Dsuper blogg, med suvverene bilder Bjarne, her har du nok fått en fast leser:) 1 Siter
REJOHN Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Lakkskosesongen ? Husker nok ikke den. 14.10.2011. (Gamle synder dukker kjapt opp med et enkelt søk...) Truger? Siter
Dag G - Evje Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 14.10.2011. (Gamle synder dukker kjapt opp med et enkelt søk...) Truger? Truger er allright dersom du ikke har svær bikkje som følger etter i sporene dine og stadig trør bakpå trugene slik at du hele tiden tryner. 3 Siter
Elisabeth-81 Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det burde vært forbudt å ikke ha minst tre par ski stående klar til snøen kommer.... Skia mine har stått klare ute i hele sommer. Nå regner jeg med at jeg snart får bruk for dem igjen så da gidder jeg ikke rydde de bort Stor hund og truger hørtes jo interessant ut. Syns det kan være spennende nok med en mellomstor hund som stadig tråkker på skia. 1 Siter
Robinson Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Det er jo ikke for sent med kanoliv her på vestlandet, selv om det er november. Lurer litt på en tur om to uker. Problemet er mest at det blir så tidlig mørkt. Det blir så mange timer rundt bålet, før det er leggetid. Ca fra kl.1700 til 2200. Men ellers ser jeg ingen hindringer hvis ikke frosten kommer da og legger is på vannene... 1 Siter
Ståle Sæther Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Må nesten fortelle at jeg i min ungdom var meget sulten på friluftslivets gleder. Overnattet første gang alene i telt under en høststorm da jeg var 11-12 år gammel. Natt nr 2 fikk jeg selskap av to klassekamerater som fikk dårlig samvittighet for at de trakk seg i siste liten. Den natta blåste det så kraftig at kuppelteltet vårt havarerte og teltstengene knakk. Det bare tente gløden enda mer i tiden fremover. Da jeg var 16 gikk jeg med en kamerat og vandret i Børgefjell nasjonalpark for første gang. Jeg bodde i telt, presenninger, huler i fjellet og under alskens improviserte nødly nesten hver helg året igjennom det meste av ungdomskolen. Ofte sammen med to kamerater som delvis byttet på å være med som selskap. I "voksen" alder begynte staten v/forsvaret å betale meg for å være ute. Det var fortsatt kos på sine måter men hobbyen endte opp med å bli jobb og ikke noe jeg ville bruke fritida mi på. En del år etter at mitt bidrag til forsvaret begrenset seg til obligatorisk HV-rep hvert 1-4 år begynte jeg så¨smått å føle for å rusle noen turer med hagla på høsten. Det var under leting på nett i fjor høst etter interessante jaktområder jeg tilfeldig snublet over denne bloggen. Mang en sen kveld og natt ble brukt til å pløye gjennom turrapport etter turrapport mens gløden våknet igjen og etterhvert som lesinga ble mer og mer tvangspreget ble gløden til fyr & flamme. Her var det var bare å begynne å fylle opp utstyrsboden igjen! Siden har det blitt tur til Femundsmarka (med fiskestang og telt) og Rondane (med hagle og telt) samt flere helgeturer og dagsturer i mer nærliggende områder. Gleder meg alt som en unge til neste sommer da det planlegges en tur nordover for vandring på Saltfjellet i ferien pluss et gjensyn med Femundsmarka om vær og sånt klaffer med ei turnusuke jeg har fri utenom selve ferieukene. Kort sagt en meget inspirerende blogg jeg støtter fullt ut at skamroses på forumet! 3 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Her var det jammen masse skryt jo! Hjertelig takk! Tydelig at bloggen min leverer både informasjon og inspirasjon. Det er moro å få bekreftet og det var jo også tanken da jeg begynte å blogge om turlivet mitt o.a. Stay tuned! 2 Siter
elgen Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hei Litt OT, men jeg har altså i går og i dag vært på årets første skiturer. Ikke spesielt langt, men dette år med 2 husky foran. Rimelig dramatisk for det gir betydelig mer power enn 2 x 1 husky. De girer hverandre opp og langsom-giret er nesten fraværende i utfor bakke med lite snø. Hilsen Elgen 1 Siter
Blackbrrd Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Du kan si det sånn at jeg sjekker yr.no jevnlig for å se om det kanskje kan bli noen minusgrader snart, så snøen begynner å legge seg. Jeg har lyst på flere turer på dager som denne: 2 Siter
eirikw Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 REJOHN: se på bildet til Blackbrrd, vil du forby dette? Vesleble er bare fantastisk. Et sted mellom Solobua og Strutåsen? EirikW Siter
REJOHN Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 REJOHN: se på bildet til Blackbrrd, vil du forby dette? EirikW Om du mener snøen, så ja, om mulig. 3 Siter
+Walle Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Om du mener snøen, så ja, om mulig. Din Gærning ! 1 Siter
+Fjellfilmeren Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Kanoen solgte jeg i august. Da var sesongen over. Venter på snø nå! Masse herlig snø... Siter
eirikw Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Hei REJOHN! Når "Norge ut av Golfstrømmen" kommer til makten blir det det mer snø, selv på dine trakter! God vinter. EirikW 3 Siter
REJOHN Skrevet 18. november 2014 Skrevet 18. november 2014 Hei REJOHN! Når "Norge ut av Golfstrømmen" kommer til makten blir det det mer snø, selv på dine trakter! God vinter. EirikW "For global oppvarming" Til de som mener Co2 er en stor trussel - pust bare inn.... Siter
REs Skrevet 18. november 2014 Forfatter Skrevet 18. november 2014 "For global oppvarming" Til de som mener Co2 er en stor trussel - pust bare inn.... Eller slutt å kjøpe Coca Cola. Utrolige mengder Co2 som slippes ut hver gang det åpnes en Cola og det gjør det stadig vekk et eller annet sted i verden. Men hva med øl da? Øl gjelder ikke, for når du drikker øl så er det bare å la være å rape. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.