Gå til innhold
  • Bli medlem

Sunnmørsalpeguide

Svein

Anbefalte innlegg

Et glass Larsen XO står på bordet foran meg, det er grunn til å feire. Etter 5-6 uker med systematisk jobbing ser jeg nå enden av tunnelen. Litt skrubbing i skalpen underveis måtte til for å løse noen floker, ikke alle løsninger ble optimale. Kompetansen kunne vært bedre... :lol:

Jeg har nettopp lagt ut et fullstendig omarbeidet www.tinderangling.net

De 2 siste kveldene har gått med til overflatisk korrekturlesing, og litt finpussing. Jeg har nettopp testet noen av sidene, men på langt nær alle. Håper det ikke er for mange mangler, det går seg vel til etter hvert.

Så godt som all informasjon i den gamle versjonen er kommet med, det samme alle bilder fra turer. I tillegg har det nå kommet med omfattende ruteinformasjon om de vestlige delene av Sunnmørsalpane, Ørstahalvøya sør til Bondalen. Dvs de nest vestligste, for de (aller) vestligste har jeg (foreløpig) ikke innbefattet i ”guiden”.

Det har også kommet til funksjoner som jeg både håper og tror skal gjøre det enkelt å manøvrere mellom ”virr-varret” av topper.

Glasset er tomt, jeg tar meg en til… :!:

”Konseptet” mitt har fått en liten forandring, eller stor vil vel kanskje noen si. Jeg vektlegger først og fremst Sunnmørsalpane gjennom guiden som nå er ca halvferdig, men inkluderer nå hele nordvestlandet i turrapportene som jevnlig blir lagt ut. Dvs at jeg kommer til å presentere turer bl.a fra hele Sunnmøre (Stordal, Valldal, Eidsdal, Geiranger, Tafjord osv) og ”Romsdalsalpane”. Jeg tør ikke tenke på hvor mange topper som finnes i dette områder.. det er mange… Jeg har digitale bilder bare for ca 3 siste år, det er mulig at jeg kommer til å legge ut noen bildeserier fra turer de siste 3 årene i disse områdene. Jeg får se, siden jeg bruker 1-2 timer pr rapport så blir det kanskje både jul, påske og sommer før disse er ute.

Bildegalleri, siden fotointeressen har skutt vesentlig fart siste året har jeg opprettet en egen kategori der jeg kommer til å legge ut ’blinkskuddene’ m.m. Disse blir lagt litt mer arbeid i gjennom digitalt etterarbeid, men dette er også litt lengre fram i tid. Først skal jeg puste litt, og ikke minst: tømme glasset 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for positive tilbakemeldinger, det betyr at jeg er på rett vei :D

Ja, det er mye arbeid som ligger bak. Men har man interesse for noe så går det ofte av seg selv. Litt verre med kona som må leve med at jeg de siste ukene/kvelder har vært nedgravd i lap-top'en. Men nå har jeg lovet julefred :!: I alle fall med webjobbing, blir det sol og det ligger et nylagt teppe i fjellene... da bare må jeg ut :lol:

Guide blir det kun om Sunnmørsalpane, men turer rundt Tresfjorden blir det nok ja. Har jo vært på noen topper i Vestnes kommune allerede 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinderangling.net er uten tvil den beste guiden til Sunnmørsalpene, uansett medium.
Takk!! Den setter jeg på peishylla og nyter utover vinteren :?("Skiturboka" er en soleklar ener for vinterturer)

Føles godt å få slike tilbakemeldinger, det inspirerer :P Har et par-tre ideer til på "blokka"...

Snøen er på vei ja, nå mangler bare en klarværsdag... ser ikke ut til å bli denne uka :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk!! Den setter jeg på peishylla og nyter utover vinteren :?("Skiturboka" er en soleklar ener for vinterturer)

Føles godt å få slike tilbakemeldinger, det inspirerer :P Har et par-tre ideer til på "blokka"...

Snøen er på vei ja, nå mangler bare en klarværsdag... ser ikke ut til å bli denne uka :roll:

Flytt til Østlandet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var heimesida di heilt perfekt. No finns det ikkje ord for kor god heimesida di er, og eg veit at den vert berre betre og betre. Jau, og skituren din som de nett har lagt ut med kvite tindar minnar meg om stemningane eg hadde på turen over Standalseidet ein desemberdag i 1998. Då stod eg og betrakta tinderekkja mellom Hundeidvikja og Trandalen leeeenge i skiftande desemberlys.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Stuttjukken :roll: Tinderekka du sikter til ser jeg fra kontoret mitt, lav kveldssol som skinner inn i de snødekkede tindene på våren er også et nyyydelig skue.

Jeg tok en time nettopp å laget til noe annet jeg har hatt på "blokka", Molladalen ble først ute (område V1), oversiktsbilde, se toppene Jønshorn, Randers topp, Mohns topp, Ytstenestinden, Lisjedalstindane og Grønetinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjennomført side, Svein! Kan tenke meg du har svidd av mange timeverk på det her! Synd ikke sidene fantes da vi bodde like utenfor Ålesund...

En kommentar til beskrivelsene. Hvis du hadde hatt med detaljkart i f.eks. 1:50 000 for hver enkelt topp (puh, mye jobb...), så hadde beskrivelsene vært enda et hakk bedre. Ruter på kart er ofte veldig ilustrativt, og i kombinasjon med dine gode forklaringer ville det vært helt toppers. Men for all del, sidene er til veldig god hjelp også uten detaljkart.

Jeg ser du bygger opp sidene med rammer. En ulempe med det er hvis du ønsker å linke til en side som består av flere rammer. Det er ikke enkelt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg ser du bygger opp sidene med rammer. En ulempe med det er hvis du ønsker å linke til en side som består av flere rammer. Det er ikke enkelt :?

Hm, uten at jeg er den som fikser sånt hos oss, så har vi nok på etojm som regel fått det til. Du kan jo velge når du legger linken hvilken av rammene eller om det er helsiden (inkl. alle rammene som er brukt der) du vil linke til. Eller har jeg misforstått deg nå :roll:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, uten at jeg er den som fikser sånt hos oss, så har vi nok på etojm som regel fått det til. Du kan jo velge når du legger linken hvilken av rammene eller om det er helsiden (inkl. alle rammene som er brukt der) du vil linke til. Eller har jeg misforstått deg nå :roll:?

Det må jeg få vite hvordan gjøres isåfall før jeg tror det. Hvordan linker du f.eks. direkte til toppturbildesiden til Svein, ved samtidig få med menyen til venstre? Få høre nå, Julia :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her venter jeg også spent. For turbildesidene mine er bare en visningsside i index-fila så lenge jeg bruker rammer. Når index-fila åpnes er visningsside allerede definert. Jeg har ikke klart å finne noen løsning på dette, overstyring i tilfelle... Derfor la jeg inn på startsiden hvilke som er de 3 siste turene.

Kart 1:50.000... puh... og dobbelt puh :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.