Svein Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Et glass Larsen XO står på bordet foran meg, det er grunn til å feire. Etter 5-6 uker med systematisk jobbing ser jeg nå enden av tunnelen. Litt skrubbing i skalpen underveis måtte til for å løse noen floker, ikke alle løsninger ble optimale. Kompetansen kunne vært bedre... Jeg har nettopp lagt ut et fullstendig omarbeidet www.tinderangling.net De 2 siste kveldene har gått med til overflatisk korrekturlesing, og litt finpussing. Jeg har nettopp testet noen av sidene, men på langt nær alle. Håper det ikke er for mange mangler, det går seg vel til etter hvert. Så godt som all informasjon i den gamle versjonen er kommet med, det samme alle bilder fra turer. I tillegg har det nå kommet med omfattende ruteinformasjon om de vestlige delene av Sunnmørsalpane, Ørstahalvøya sør til Bondalen. Dvs de nest vestligste, for de (aller) vestligste har jeg (foreløpig) ikke innbefattet i ”guiden”. Det har også kommet til funksjoner som jeg både håper og tror skal gjøre det enkelt å manøvrere mellom ”virr-varret” av topper. Glasset er tomt, jeg tar meg en til… ”Konseptet” mitt har fått en liten forandring, eller stor vil vel kanskje noen si. Jeg vektlegger først og fremst Sunnmørsalpane gjennom guiden som nå er ca halvferdig, men inkluderer nå hele nordvestlandet i turrapportene som jevnlig blir lagt ut. Dvs at jeg kommer til å presentere turer bl.a fra hele Sunnmøre (Stordal, Valldal, Eidsdal, Geiranger, Tafjord osv) og ”Romsdalsalpane”. Jeg tør ikke tenke på hvor mange topper som finnes i dette områder.. det er mange… Jeg har digitale bilder bare for ca 3 siste år, det er mulig at jeg kommer til å legge ut noen bildeserier fra turer de siste 3 årene i disse områdene. Jeg får se, siden jeg bruker 1-2 timer pr rapport så blir det kanskje både jul, påske og sommer før disse er ute. Bildegalleri, siden fotointeressen har skutt vesentlig fart siste året har jeg opprettet en egen kategori der jeg kommer til å legge ut ’blinkskuddene’ m.m. Disse blir lagt litt mer arbeid i gjennom digitalt etterarbeid, men dette er også litt lengre fram i tid. Først skal jeg puste litt, og ikke minst: tømme glasset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evenl Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Virkelig et imponerende stykke arbeid du har lagt ned her! Tok en rask titt innom siden og ble spesielt imponert over alpeguiden. Proffe greier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har tatt en liten sjekkerunde på siden. Dette var meget bra, Svein. Gleder meg til å ta meg litt mer tid med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ja, siden din ser utrolig proff og digg ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Imponerende! Dette er blant nettets aller beste fjellprosjekter! Supert at det finnes ildsjeler som fortsatt gidder å lage noe gratis til glede for allmennheten. Kjempebra Svein! Har bare skumsurfet, men det gir et utrolig bra inntrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Veldig, veldig bra Svein Syns egentlig du hadde fortjent en fet Cohiba Extra el.lign etter dette. Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oddis Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du fortjener et glass eller fire nå For meg som lever i utlendighet her i Bergen er det kjempeflott å ha en side som din der jeg kan se på alle mulighetene som venter meg straks det blir ferie. Kjekt at du kommer til å legge ut turrapporter fra litt andre områder også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Utrolig flott side Svein! Oversiktelig og kjempelett å finne fram! Rart hvor kreativ man blir med hjelp av litt XO. Lykke til videre med siden din! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Meget inspirerende Får bare mer og mer sansen for nordvestlandet. Kanskje du vil dekke området rundt Tresfjord etterhvert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Takker for positive tilbakemeldinger, det betyr at jeg er på rett vei Ja, det er mye arbeid som ligger bak. Men har man interesse for noe så går det ofte av seg selv. Litt verre med kona som må leve med at jeg de siste ukene/kvelder har vært nedgravd i lap-top'en. Men nå har jeg lovet julefred I alle fall med webjobbing, blir det sol og det ligger et nylagt teppe i fjellene... da bare må jeg ut Guide blir det kun om Sunnmørsalpane, men turer rundt Tresfjorden blir det nok ja. Har jo vært på noen topper i Vestnes kommune allerede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Gratulerer, dette var virkelig kjempefine sider. Utrolig godt jobbet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Tinderangling.net er uten tvil den beste guiden til Sunnmørsalpene, uansett medium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yngve Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Takk Svein,her har jeg jo det meste linet opp,trenger jo ikke å spørre mer,godt jobba esse, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gi Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 He, he, endelig en tråd hvor alle er enige Slenger meg på gratulantene. Bra jobba ....men Nordvestlandets fjellverden er enda bedre "live", og det hvite teppet er på vei.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Steikje ti'. Ditta va' bra Jeg skal se mer på sidene etterhvert og prøve å prioritere turer til Sunnmørsalpene litt høyere på bekostning av andre fjellområder. Jeg som har problemer nok med å få orden på min egen digitale bildesamling må bar bøye meg i støvet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Tinderangling.net er uten tvil den beste guiden til Sunnmørsalpene, uansett medium.Takk!! Den setter jeg på peishylla og nyter utover vinteren ("Skiturboka" er en soleklar ener for vinterturer) Føles godt å få slike tilbakemeldinger, det inspirerer Har et par-tre ideer til på "blokka"... Snøen er på vei ja, nå mangler bare en klarværsdag... ser ikke ut til å bli denne uka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Takk!! Den setter jeg på peishylla og nyter utover vinteren ("Skiturboka" er en soleklar ener for vinterturer) Føles godt å få slike tilbakemeldinger, det inspirerer Har et par-tre ideer til på "blokka"... Snøen er på vei ja, nå mangler bare en klarværsdag... ser ikke ut til å bli denne uka Flytt til Østlandet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuttjukken Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Før var heimesida di heilt perfekt. No finns det ikkje ord for kor god heimesida di er, og eg veit at den vert berre betre og betre. Jau, og skituren din som de nett har lagt ut med kvite tindar minnar meg om stemningane eg hadde på turen over Standalseidet ein desemberdag i 1998. Då stod eg og betrakta tinderekkja mellom Hundeidvikja og Trandalen leeeenge i skiftande desemberlys. Helsing Stuttjukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Takk for det Stuttjukken Tinderekka du sikter til ser jeg fra kontoret mitt, lav kveldssol som skinner inn i de snødekkede tindene på våren er også et nyyydelig skue. Jeg tok en time nettopp å laget til noe annet jeg har hatt på "blokka", Molladalen ble først ute (område V1), oversiktsbilde, se toppene Jønshorn, Randers topp, Mohns topp, Ytstenestinden, Lisjedalstindane og Grønetinden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Mange flotte topper borti havgapet der. Hvis jeg bestemmer meg for å ta en tur der vet jeg i hvert fall hvilken nettside jeg skal besøke for å finne informasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Bra gjennomført side, Svein! Kan tenke meg du har svidd av mange timeverk på det her! Synd ikke sidene fantes da vi bodde like utenfor Ålesund... En kommentar til beskrivelsene. Hvis du hadde hatt med detaljkart i f.eks. 1:50 000 for hver enkelt topp (puh, mye jobb...), så hadde beskrivelsene vært enda et hakk bedre. Ruter på kart er ofte veldig ilustrativt, og i kombinasjon med dine gode forklaringer ville det vært helt toppers. Men for all del, sidene er til veldig god hjelp også uten detaljkart. Jeg ser du bygger opp sidene med rammer. En ulempe med det er hvis du ønsker å linke til en side som består av flere rammer. Det er ikke enkelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg ser du bygger opp sidene med rammer. En ulempe med det er hvis du ønsker å linke til en side som består av flere rammer. Det er ikke enkelt Hm, uten at jeg er den som fikser sånt hos oss, så har vi nok på etojm som regel fått det til. Du kan jo velge når du legger linken hvilken av rammene eller om det er helsiden (inkl. alle rammene som er brukt der) du vil linke til. Eller har jeg misforstått deg nå ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hm, uten at jeg er den som fikser sånt hos oss, så har vi nok på etojm som regel fått det til. Du kan jo velge når du legger linken hvilken av rammene eller om det er helsiden (inkl. alle rammene som er brukt der) du vil linke til. Eller har jeg misforstått deg nå ? Det må jeg få vite hvordan gjøres isåfall før jeg tror det. Hvordan linker du f.eks. direkte til toppturbildesiden til Svein, ved samtidig få med menyen til venstre? Få høre nå, Julia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ja, her venter jeg også spent. For turbildesidene mine er bare en visningsside i index-fila så lenge jeg bruker rammer. Når index-fila åpnes er visningsside allerede definert. Jeg har ikke klart å finne noen løsning på dette, overstyring i tilfelle... Derfor la jeg inn på startsiden hvilke som er de 3 siste turene. Kart 1:50.000... puh... og dobbelt puh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Maken til mobbing av snille Julia da. Er dere ikke i julestemning, gutter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.