Skagøy Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Interessert i å høre hvilke erfaringer folk har med stalittelefoner? Har du valgt å kjøpe eller leie? Hvilke modell, nett har du valgt? Hvilke erfaringer har du med brukervennlighet, dekning, batteritid, etc? Vi har for vår del hatt veldig gode erfaringer med følgende løsning: - Iridium 9555, leid av et firma som heter st-utleie - Kontantkort-løsing, 500 ringeminutter Dette benytter vi over en periode på ett år, i varierende terreng, områder og breddegrader. Så langt har den gitt god og stabil dekning, og gjort jobben sin på en super måte! Vi var i utgangspunktet instillt på å kjøpe en telefon, men valgte altså å leie. Dette har egentlig vist seg å være en veldig smart avgjørelse for vår del, og servicen fra st-utleie har vært optimal! Fyr løs med dine erfaringer, hva har fungert bra/dårlig for din del? Andreas og Elise Theoline http://www.skagoy.com https://www.facebook.com/pages/elisetheolinecom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg har en iridium 9555, med ordinært abb. Jeg har ikke hatt problemer med min telefon, men opplevd en gang å ikke få kontakt med satelitt i en trang dal (Fidjadalen) Jeg har gått tom for batteri en gang - min egen feil, da jeg ikke sjekket før turen. Tidligere brukte jeg en Globalstar - der ble dekningen for dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakken1982 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg har planer om å ta meg en tur inn til Øvre Anarjokha nasjonalpark i juli. Vurderer sterkt å leie satelitttelefon for å ha en ekstra sikkerhet....både for min egen del og mine nærmeste. Hvilke erfaringer har dere med batterikapasitet på en satelitttelefon i avslått modus i normale temperaturer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Jeg har planer om å ta meg en tur inn til Øvre Anarjokha nasjonalpark i juli. Vurderer sterkt å leie satelitttelefon for å ha en ekstra sikkerhet....både for min egen del og mine nærmeste. Hvilke erfaringer har dere med batterikapasitet på en satelitttelefon i avslått modus i normale temperaturer ? Jeg har kun et batteri, og har aldri opplevd å gå tom for strøm, men bruken er jo minimal . Telefonen går tom i løpet av vinteren, så jeg må lade før påske, men det er muligens normalt. Lader alltid før tur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Var inne på tanken om telefon, eller iridium go. Men regnet litt på kostnadene ved kjøp og bruk. så jeg kjøpte en inreach SE istedet. Akkurat kjøpt så jeg har ikke noe rapport på den enda. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.