REs Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Etter helgens opplevelse med en ufrivillig overnatting ute så tenkte jeg at jeg ville vise frem mitt lille enkle feltkjøkken som fredag kveld ga meg varm mat når jeg trengte det mest. Det består av en gammel aluminiumskjele, en enkel gassbrenner og en liten gassboks. Gassboksen er ikke større enn den må være, men akkurat stor nok til å kunne brukes som lokk på kjelen hvis det skulle bli for kaldt. Varmen fra kjelen øker da trykket i gassboksen slik at det blir god fres på brenneren. 4 Siter
+Rino Holt Larsen Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Fiffig sak! Hva slags type brenner er dette? Siter
REs Skrevet 10. november 2014 Forfatter Skrevet 10. november 2014 Fiffig sak! Hva slags type brenner er dette? Jeg vet ikke sikkert, men jeg mener å huske at den ble kjøpt på Europris for ca. kr. 300,- for en del år siden. Jeg fant en på nettet som sikkert er samme typpe. http://nyttig.org/produkt/friluftsliv/bal-leir-tur/lett-gassbrenner Det har vert en slik elektronisk tenner på den, men den er borte. Det gjør ingen ting for den virket ikke ute like vel. Her er et bilde som viser en brenner med slik tenner. Siter
Ole F Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Stilig system som varmer seg selv. tøff kjele! Siter
REs Skrevet 10. november 2014 Forfatter Skrevet 10. november 2014 Stilig system som varmer seg selv. tøff kjele! Kjelen kommer fra et loppemarked for lenge lenge siden. Den er veldig tynn i godset og veier nesten ingen ting. Siter
+Rino Holt Larsen Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Takk for svar Var en utrolig fin og artig kombi-løsning denne brenneren/kjelen, og ikke minst opplegget med å sette gassboksen oppe på kjelen. Smart Siter
Lompa Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Husk å sjekke slangen jevnlig hvis den skal føres over kjelen. Det går veldig varm luft (og kanskje flammer om man er uheldig)langs kanten av kjelen. Tror neppe du ville fått dette godkjent hos brannvesenet.. Siter
REs Skrevet 10. november 2014 Forfatter Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde et lite problem sist patenten ble brukt. Det lakk gass fra stillskruen i ventilen like over boksen og plutselig så brant det både under kjelen og på toppen av boksen. Nå har jeg skiftet O-ringer og testet den og alt ser ut til å være i orden. Siter
Larix Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 ...plutselig så brant det både under kjelen og på toppen av boksen.... Over- og undervarme Siter
Kåbbåi-kåre Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Og skulle den krepere i matlagingen kan man alltids sende den ut som en drone og tilkalle hjelp! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.