fjellogtur Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hei, Vi er to stykker som skal på en måneds skitur på Svalbard, i Mars/ April 2015. Vi skal utenfor forvaltningsområde 10, og trenger SAR forsikring. Sysselmannen har fastsatt forsikringssum til kr 125 000. Er det noen som har tips til hva som er billigste måte å kjøpe en slik forsikring på ? Hvilke forsikringsselskaper bør vi forespørre? Setter stor pris på tips ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Ekje så mange som tilbyr SAR forsikring på Svalbard, og dei har lik pris, 10% av forsikringssum. Var der i år på skitur og brukte europeiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hei Jeg vet ikke om det blir akseptert av sysselmannen, men medlemskap i Ôstereicher Alpenverein gir forsikring for berging på 25.000 euro ( ca. 200.000 kr.?)+ flere andre forsikringer. Medlemskap er 57 euro ( ca.450 kr.) Se: http://www.alpenverein.at/portal/service/mitgliedschaft/mitgliedervorteile/membership-english-version/0100_insured-worldwide.php Hilsen Elgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAS Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har en oversikt over ulike S&R, der finnes ganske mange, men får ikke kopieret dokumentet inn fra Word her... DAV og OEAV dekker ikke polarestrøk, bare "DAV/Ekspedition" og da mu du bu i Tyskland for å kunne tegne den. BMC AAC Domestic Rescue AAC Trailhead Rescue Global Rescue Alle desse dekker i polarområder. Send meg PM med din mail, da skal du få den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 11. august 2023 Del Skrevet 11. august 2023 (endret) Bump på gammel tråd. Jeg lurte litt på det samme, og fikk vite om prisen på 10% (fra IF) av forsikringssummen som fastsettes av Sysselmesteren etter vurdering av innsendt melding om turopplegg. Så snublet jeg over denne fra Garmin, som virker en god del rimeligere om man allerede eier en InReach: https://www.garmin.com/nb-NO/p/906397/pn/010-13001-SU Er denne "godkjent" av Sysselmesteren? Ja, virker det som i følge denne forumtråden fra tidligere i år: https://forums.ybw.com/threads/svalbard-sar-insurance.597261/ Sitat I am required to have an insurance about 300000 NOK (information by the Sysselmesteren from June 2023). I contacted Garmin and they replied that their SAR100 is applicable to Svalbard if you own any Garmin IERCC device. I have a inreach mini 2, so I bought the SAR100. Endret 11. august 2023 av sneakyowl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RAS Skrevet 12. august 2023 Del Skrevet 12. august 2023 Spør Sysselmesteren, de er meget hjelpsomme om opplegget ditt ellers ser bra nok ut til å bli godkjent. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kennethj Skrevet 17. august 2023 Del Skrevet 17. august 2023 Det er jo bare å prøve, og så å legge frem forsikringsbeviset for Sysselmannen så man får vite hva de synes om det.. [email protected] er mailadressen. Det går også an å legge frem en bankgaranti på forsikringsbeløpet, sannsynligvis vil jo aldri forsikringen brukes uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.