Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

På føretelefonen fortelles det om 1 meter snø i Drammensmarka. På tirsdag målte jeg selv til over 60 cm på Skimten (554 moh), og det har snødd en del siden det.

Av alpintanleggene i Norge er det nå Drammen som troner øverst med 65 cm snødybde ihht skiinfo.no, etterfulgt av Norefjell som riktignok har like mye snø. Og Geilo har bare 25 cm.

Det var i grunnen fin temperatur under snøfallet denne uken. Mesteparten av nedbøren kom ferdig måkt her jeg bor på ca 100 moh. Fra 200 moh er det adskillig mer snø og passerer man 400 moh er snøen nesten garantert til påske. Litt dumt at vannene ikke har god nok is til å gå over ennå.

Fine forhold i lysløypa på Spiralen i kveld. Der har det vært dårlige forhold de siste årene.

Det her blir en kjempevinter :shock:

Annonse
Skrevet
Det var i grunnen fin temperatur under snøfallet denne uken. Mesteparten av nedbøren kom ferdig måkt her jeg bor på ca 100 moh. Fra 200 moh er det adskillig mer snø og passerer man 400 moh er snøen nesten garantert til påske. Litt dumt at vannene ikke har god nok is til å gå over ennå.

Det minner om vinteren 87 - 88. Da var det snørekord i marka, men nesten snøbart på Blindern. Enig i at det var uheldig at vannene ikke hadde fått fryse skikkelig til før snøfallet. Nå blir det mye overvann utover vinteren.

En burde ta seg fri for å gå på ski i dag. Søndag er det mildvær igjen dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.