Gå til innhold
  • Bli medlem

Hull i sovepose


Tom42

Anbefalte innlegg

En morgen våknet jeg til "snø" inne i teltet.    Men det var dessverre dun.    Reparerte skade med Tigertape, men hva gjør jeg nå?

-   lar Tigertapen sitte?

-   snurper stoffet?

-   får tak i litt dun og sender posen til sying? Hvor?  Hvor?

-   eller?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan prøve med spinnakertape. Det får du i en skipshandel eller på nettet.

http://www.watski.no/Spinnakertape-115nl

Jeg har reparert både telt og klær med spinnakertape, men resultatet blir best hvis du får en lapp på hver side av stoffet.

På telt setter jeg en lapp på hver side av stoffet. Så lager jeg en lapp som er litt større og setter over den første. 

Unngå hjørner på tapen. Klipp den rund i hjørnene, da løsner den ikke så lett.

Ellers, hvis det er en sovepose av et anerkjent merke så kan det tenkes at produsenten reparerer den for deg.

Men det enkleste er nok å snurpe hullet sammen og kjøre en søm eler to med symaskinen. Det kommer litt an på hvordan hullet er.

Er det en rift eller er en del av stoffet borte.

Rifter er enkle å snurpe sammen, men et hull etter f.eks. en primus kan det nok være verre å snurpe sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.